گوگل همچون خطری بیخ گوش اپل در بازار اپلیکیشن ها/ جدول

اپ استور اپل و پلی استور گوگل دو بازار مجازی هستند که حرف اول را می زنند. مطابق آمار تعداد اپلیکیشن های قابل دانلود در اپ استور اپل ۶۵۰ هزار بوده و این در حالی است که تعداد اپلیکیشن های پلی استور گوگل به ۶۰۰ هزار اپلیکیشن رسیده است.

این در حالی است که در ماه می ۲۰۱۲ اپل ۶۴۵ هزار بود و گوگل ۵۰۰ هزار و در همین مدت که به اندازه یک فصل مالی است گوگل ۱۰۰ هزار اپلیکیشن اضافه کرده و اپل تنها ۵ هزار اپلیکیشن به بازار مجازی خود برای دانلود توسط مشتریان اضافه نموده است.

باید قبول کرد اپل تنبل شده است. با توجه به اینکه در ماه سپتامبر آیفون ۵ نیز به بازار می آید، باید دید مشتریان تا چه حد از اپ استور دانلود خواهند کرد اما بدلیل کم بودن اپلیکیشن های ارائه شده جدید، ممکن است اپل تحت تاثیر این موضوع قرار گیرد.

از طرف دیگر تا پایان ماه ژوئن بیش از ۳۰ میلیارددانلود از اپ استور اپل صورت گرفتهکه این رقم برای پلی استور گوگل ۲۰ میلیارد بوده است که هر دو کمپانی از فصل مالی قبل ۵ میلیارد دانلود بیشتر داشته اند. هر چند بازار بلک بری با این دو قابل قیاس نیست اما ۳ میلیارد دانلود داشته و ۱۷۱ هزار اپلیکیشن در خود جای داده و این در حالی است که از آوریل ۲۰۰۹ کار خود را در این بازار فشرده، شروع کرده است.

هر چند ویندوز فون مایکروسافت نیز در رده بعدی قرار دارد اما پیش بینی می شود با ویندوز ۸ و تبلت سرفیس (که قرار است در فاز اول ۳ میلیون سرفیس ساخته شده و روانه بازار گردد) بتواند رشد خوبی داشته باشد.

منبع: ولیو واک

۵۶۵۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.