گوگل و افزایش خدمات پردازش ابری

۰۹م آذر ،

فاوانیوز: این اقدام گوگل، وارد شدن در عرصه رقابت بیشتر با شرکت آمازون را در پی خواهد داشت.

شرکت گوگل از ارتقا خدمات پردازش ابری خود خبر داده است. این شرکت که با افزودن سرورهای تازهی به پایگاه‌های پردازش ابری خود آن‌ها را ارتقا داده است، قصد دارد وارد رقابت بی‌امان‌تری با شرکت آمازون شود.

به گزارش فاوانیوز به نقل از همکاران سیستم به نقل از وب‌سایت zdnet، گوگل ۳۶ نوع سرور تازه به زیرساخت‌ها و پایگاه‌های پردازش ابری خود افزوده است.

گوگل اعلام کرده این سرورهای تازه را به سرویس موتور پردازش خود افزوده است.

موتور پردازش گوگل نام خدماتی از این غول جست‌و‌جوگر است که در آن زیرساخت‌های رایانه‌ای از طریق فناوری‌های پردازش ابری به مشتریان عرضه می‌شود.

این زیرساخت‌ها که در اصطلاح Iaas نامیده می‌شود، یکی از مهم‌ترین اشکال خدمات پردازش ابری است.

شرکت گوگل همچنین اعلام کرده است علاوه بر ارتقای خدمات پردازش ابری خود قصد دارد از فناوری تازهی در این حوزه رونمایی کند که مشتریان با استفاده از آن می‌توانند داده‌های خود را با هزینه کمتری بر روی پایگاه‌های تحت فناوری پردازش ابری ذخیره کنند اما دسترسی کمتری به آنها خواهند داشت.

شرکت آمازون، مهم‌ترین رقیب گوگل در صنعت پردازش ابری نیز دارای فناوری‌های مشابهی در این زمینه است.

یکی دیگر از قابلیت‌های تازه خدمات پردازش ابری گوگل این است که به کسب و کار‌ها و مشتریان اروپایی اجازه می‌دهد داده‌های خود را بر روی پایگاه‌هایی ذخیره کنند که در قاره اروپا نصب شده‌اند.

با این همه هنوز گوگل به مشتریان خود اجازه نمی‌دهد که مکان دلخواه ذخیره داده‌های خود در این قاره را انتخاب کنند.
 
دیگر عرضه کنندگان خدمات پردازش ابری مثل آمازون و مایکروسافت نیز در بعضی از سرور‌ها و پایگاه‌های داده خود را در اروپا مستقر کرده‌اند.

با این همه اروپا از نظر مصرف محصولات تحت فناوری پردازش ابری هنوز از آمریکا عقب‌تر است.

گوگل اعلام کرده است استقرار پایگاه‌های داده‌های شرکت‌های بزرگ عرضه کننده خدمات پردازش ابری در اروپا ممکن است مصرف این محصولات در این قاره افزایش دهد.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.