گوگل کاربران را تحت نظر دارد حتی زمانی که آفلاین می باشند

۳ م دیماه ،

وقتی شما وارد پایگاه اینترنتی گوگل می‌شوید یا آغاز به مرور صفحات مختلف وب می‌کنید، غول جستجوی دنیا قادر به نمایش تبلیغات کاملا هدفمند و شخصی شده نیست به همین سبب یک قدم به جلو بر داشته است.

وقتی شما وارد پایگاه اینترنتی گوگل می‌شوید یا آغاز به مرور صفحات مختلف وب می‌کنید، غول جستجوی دنیا قادر به نمایش تبلیغات کاملا هدفمند و شخصی شده نیست به همین سبب یک قدم به جلو بر داشته است. گوگل قصد دارد تا از اطلاعات آپلود شده مربوط به خریدهای آفلاین مشتریان برای نمایش دقیق‌تر و هدفمند تبلیغات استفاده کند. هر چند این سیستم به هیچ وجه تاثیری بر کاربران ایرانی ندارد اما اگر تمایل دارید در مورد آن بیشتر بدانید خواندن مقاله را ادامه دهید.

به بیان ساده گوگل از این بعد می‌داند که کاربران در فروشگاه‌های فیزیکی چه کالایی را خرید کرده‌اند. گوگل پروژه تبلیغاتی تازه‌ای را استارت زده که در آن از طریق یک API، اطلاعات آفلاین مشتریان به اطلاعات آنلاین آنها الحاق می‌شود. خوب همین جا حتما متوجه شده‌اید که این سیستم حداقل برای کاربران ایرانی کاربرد ندارد و گوگل با هیچ فروشگاه ایرانی وارد مذاکره نخواهد شد، پس اگر نگران حریم خصوصی آفلاین خود میباشید، نیازی به نگرانی نیست.

گوگل در حال حاضر به طرق مختلف رفتارهای کاربران را تحت نظر می‌گیرد و براساس آنها تبلیغات هدفمند و منطبق بر نیاز کاربر را نمایش می‌دهد. از جمله ابزارهای که گوگل برای کسب اطلاعات شخصی کاربر و علایق او استفاده می‌کند، می‌توان به شبکه اجتماعی گوگل پلاس و موتور جستجوی گوگل اشاره کرد. شما با تکمیل اطلاعات شخصی خود در گوگل پلاس این امکان را فراهم می‌کنید تا گوگل دقیقا تبلیغات مورد علاقه شما را برایتان نمایش دهد. گوگل همچنین براساس کلمات کلیدی که در موتور جستجوی این شرکت وارد می‌کنید، تبلیغات نزدیک به آن کلمه کلیدی را نمایش می‌دهد.

اما گوگل معتقد است که با اطلاعات آنلاین و دیجیتالی کاربران که مربوط به عملکرد آنها در اینترنت است، نمی‌توان تصویر کاملی از آنها داشت به همین سبب باید این اطلاعات به داده‌های دنیای حقیقی اضافه شوند. در همین راستا گوگل Conversations API را معرفی کرده که اطلاعات مشتریان آفلاین را بصورت خودکار آپلود می‌کند. زمانی که کاربر از یک فروشگاه فیزیکی خرید می‌کند اطلاعات مربوط به خرید او بصورت خودکار وارد اکانت گوگل او می‌شود و به این ترتیب گوگل شناخت بسیار کامل‌تری از نیازهای کاربر پیدا می‌کند.

به عنوان مثال اگر شما به فروشگاه گپ مراجعه نموده و با کارت اعتباری خود یک تی‌شرت خرید کنید، از این پس، زمانی که آنلاین میباشید تبلیغات بیشتری از گپ برای شما نمایش داده می‌شود.

باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.