گوگل WhatsApp را یک میلیارد دلار می‌خرد

۲۱فروردین۱۳،

 

این طور  که مرکز Digital Trend ادعا می‌کند، شرکت گوگل مذاکرات خود را آغاز کرده است تا شرکت WhatsApp ارایه دهنده ابزار پیام‌رسان چند – پلتفورمی را خریداری کند.
 
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این طور  که گزارشات انتشار یافته نشان می‌دهد  دو شرکت گوگل و  WhatsApp مذاکرات خود را برای چهار یا پنج هفته دنبال کرده‌اند.
 
یکی از اشخاصی که از جریان این مذاکرات  آگاهی داشته است ادعا می‌کند  که شرکت WhatsApp قرار است با قیمت یک میلیارد دلار به گوگل واگذار شود.
 
ابزار WhatsApp یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای پیام‌رسان برای تمام مشترکان موبایلی جهان محسوب می‌شود. این ابزار به کاربران موبایلی با پلتفورم‌های مختلف از جمله اندروید، iOS، بلک‌بری و ویندوز فون امکان می‌دهد پیام‌های فوری، تصاویر، فایل‌های صوتی و پیام‌های تصویری خود را به کاربر دیگر انتقال دهند. این ابزار پیام‌رسان به‌طور خاص به کاربران در پلتفورم‌های موبایلی مختلف امکان می‌دهد بدون پرداخت هر گونه هزینه پیامک ارسال کنند.
 
در  ماه ژانویه سال جاری میلادی شرکت WhatsApp اعلام کرد در شب سال نو قصد دارد تعداد پیامک‌های ارسال و دریافت شده از این سیستم را شمارش کند که گفته می‌شود تنها در آن شب ۷ میلیارد پیامک به این سیستم وارد و ۱۱ میلیارد پیامک از آن خارج شد.
 
شرکت WhatsApp هم‌اکنون یک میلیارد دلار ارزش دارد و فیس‌بوک هم سال قبل برای خرید شرکت Instagram همین رقم را پرداخت کرد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.