گوی بلورین جشنواره کارلووی واری به سوزان ساراندون می‌رسد

به گزارش خبرآنلاین، سوزان ساراندون در این دوره جشنواره فیلم کارلووی واری تقدیر می‌شود و شخصا فیلم «جف که در خانه زندگی می‌کند» به کارگردانی برادران دوپلاس را معرفی می‌کند.
 

او در این فیلم با جیسن سیگل و اد هلمز همبازی است. ساراندون جایزه گوی بلورین یک عمر دستاورد را روز هفتم ژوئیه (۱۷ تیر) در مراسم اختتامیه جشنواره کارلووی واری دریافت خواهد کرد. این جایزه به خاطر نقش هنری چشمگیر در سینمای جهان به او اعطاء می‌شود.
 

این بازیگر ۶۶ ساله نیویورکی در ۱۹۹۶ برای فیلم «اعدامی می‌آید» که در آن با شان پن همبازی بود، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شد. ساراندون برای فیلم‌های «آتلانتیک سیتی»، «تلما و لوییس»، «روغن لورنزو» و «موکل» هم نامزد اسکار بوده است.
 

ساراندون دومین بازیگر اسکار است که امسال در کارلووی واری تقدیر می‌شود. هلن میرن بازیگر بریتانیایی روز ۲۹ ژوئن (۹ تیر) در مراسم افتتاحیه جشنواره جایزه یک عمر دستاورد را دریافت می‌کند. میرن همچنین فیلم «در» به کارگردانی ایشتوان ژابو فیلمساز مجارستانی را در حضور او معرفی می‌کند.
 

رابرت دنیرو بازیگر آمریکایی، جودی دنچ بازیگر بریتانیایی و ایزابل اوپر بازیگر فرانسوی از برندگان قبلی جایزه یک عمر دستاورد جشنواره کارلووی واری هستند.
 

کارلووی واری یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های سینمایی دنیا همین طور مهمترین جشنواره درجه الف در اروپای مرکزی و شرقی است.

«پله آخر» به کارگردانی علی مصفا از ایران یکی از ۱۲ فیلم بخش مسابقه رسمی این دوره جشنواره کارلووی واری است.
 

هالیوود ریپورتر / ۱۸ ژوئن / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.