گیاهان دارویی و بیماری‌های زنانه

جام جم آنلاین: اگرچه اکنون انواع و اقسام شاخه‌های پزشکی و درمانی جای طبابت به شیوه گذشتگان را گرفته است، اما هنوز هم افراد زیادی بویژه میان زنان برای درمان و تسکین برخی دردهای خود سراغ گیاهان دارویی می‌روند.

می‌دانید هرگونه دارو را باید طبق نسخه و نظر پزشکان مصرف کرد، اما توجه کنید گیاهان دارویی نیز به رغم شیوع استفاده، از این قاعده مستنثنا نیستند؛ بخصوص اگر قرار باشد در دوره حاملگی به مصرف برسد.

پس اگرچه در پی با برخی خواص گیاهی آشنا می‌شوید که برای درمان و تسکین بیماری‌های زنانه کاربرد بیشتری دارند، ابتدا با پزشکان مشورت کرده و از استفاده خودسرانه آنها خودداری کنید:

تنتور میوه گیاه فلفل بری: افزاینده شیر در دوره شیردهی

جوشانده سنبل ختایی و گل صد تومانی: برای درمان بی‌نظمی در سیستم گوارش، زودرنجی و اضطراب که از جمله پیامدهای سندرم پیش از قاعدگی‌اند.

تنتور کیالک سیاه: مفید برای کم کردن انقباض‌های دردناک در دوره قاعدگی

تمشک و اکلیل کوهی: ​ میل جنسی را کاهش می‌دهد.

پای شیر و کیسه کشیش: وقتی به صورت دم‌کرده و همانند چای مصرف شود در تنظیم دوره قاعدگی و جلوگیری از خونریزی‌های زیاد طی این مدت، آثار شگفت‌انگیزی بر جای می‌گذارد.

شبدر گل قرمز و گزنه: به صورت چای در تقویت دستگاه تولید مثل زنان اثرگذاری بیشتری دارد.

گل همیشه بهار: ضد قارچی مناسب برای درمان عفونت‌های قارچی شکل و همراه با خارش واژن که شیوع زیادی هم بین برخی افراد دارد. اگر به صورت کرم و موضعی استفاده شود ر​فع کننده دردهای همراه با خشک‌شدگی یا ترک‌خوردگی نوک پستان است.

کاکل ذرت: به صورت چای، مدر است و مفید برای درمان پف‌کردگی صورت و انگشتان و قوزک پا طی دوران بارداری.

سنبل باتلاقی و گل‌محمدی: به صورت چای، کاهنده دردهای زمان زایمان.(جام جم – ضمیمه چاردیواری)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.