«گیشه» جان دوباره می طلبد

جام جم آنلاین: فیلم‌های در نوبت نمایش که در جشنواره سی‌ام فیلم فجر به نمایش درآمد همگی توان دارند کمی فشار را از دوش سینماداران بردارند، اما اتفاق‌ها و حرف‌ها نشان از آن دارد که به این آسانی چنین اتفاقی نمی‌افتد.

بسیاری بر این باورند که اکران فیلمی پرفروش می‌تواند کمی انگیزه به سینماداران و البته اهالی سینما تزریق کند و از این فضای سرد و بی‌روح و ناامیدکننده سینمای ایران بیرون بیاید.

اتفاق‌های خانه سینما، بحران مخاطب و حتی شکست خوردن فیلم‌های کمدی و خنده‌دار همگی از آن نشان دارد که سینمای ایران با مشکلی رو‌به‌روست که بسرعت باید راه‌حلی برای آن پیدا کند.

حضور فیلم‌های «خوابم میاد» رضا عطاران، «بوسیدن روی ماه» همایون اسعدیان، «ضد گلوله» کیایی و «برف روی کاج‌ها» از پیمان معادی ـ که همگی جزو فیلم‌های برگزیده تماشاگران جشنواره بود ـ می‌تواند جان دوباره‌ای به ‌گیشه سینماها بدهد و البته فیلمی همچون «کلاه قرمزی» که برگ برنده‌ای برای گیشه سینماهاست همچنان در نوبت اکران قرار دارد.

حبیب اسماعیلی، تهیه‌کننده سینمای ایران می‌گوید: به نظر می‌رسد مردم از سینما زده شده‌اند و برای استقبال دوباره مخاطبان نیاز است چند فیلم پرمخاطب و جذاب اکران شود.

او با بیان این‌که حواشی اکران نوروزی سرمنشا وضعیت فعلی نابسامان سینماهاست اعتقاد دارد: در حال حاضر فروش خیلی خوب نیست. به نوعی می‌توان گفت مردم از سینما زده شده‌اند. آنها فکر می‌کنند فیلم‌هایی که اکنون اکران می‌شود، خنثی است و اگر فیلمی حرفی داشته باشد، اکران نمی‌شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.