گپی با سهیلا پورگرامی به مناسبت اجرا با دولتمند خلف: به گروهم افتخار می کنم/ اجرای متنوع در پیش داریم

۱۵خردادماه،

تمرین کنسرت آوای مهربانی

تمرین کنسرت آوای مهربانی

موسیقی ایرانیان – گلنوش رحیمی: این روزها گروه آوای مهربانی به سرپرستی سهیلا پورگرامی سخت مشغول تمرین است تا یکم و دوم تیرماه سال جاری در تالار وحدت به صحنه رود. پورگرامی از جمله هنرمندانی است که سخت کوش است و با وجود سختی های کار هیچوقت خسته نشده است و نه تنها خود وی بلکه تمام خانواده اش را نیز دگیر کار موسیقی کرده است.

وی به نام  گروهش افتخار و خاطرنشان می کند: آنچه که به آن بسیار افتخار می‌کنم نام گروهم است “آوای مهربانی”؛ این نام در پی خواندن کتاب “آوای مهربانی” استاد قمرالملوک وزیری انتخاب شد.

پورگرامی دربارهٔ چگونگی دعوت از استاد دولتمند خلف  و اجرا در کنار وی گفت: از آنجایی که در برنامه‌های مختلف به تاجیکستان رفته بودم با کارهای آقای دولتمند آشنا بودم. ضمن اینکه ایشان  هم برای ضبط  آثارشان بسیار به ایران سفر کرده  و با آقای جعفری بهنام دوستی دیرینه ای داشتند.

این خواننده خاطرنشان کرد: همیشه به دنبال این بودم که بتوانم برنامه ای برگزار کنم تا با استاد اجرای مشترکی داشته باشیم. درهمین افکار بودم و به اتفاق حامی و مشاور حقوقی گروه، آقای فرشاد قاسمی این کار را بررسی شد  و مقدمات کار آغاز شد.

نکته بارز اجراهای آوای مهربانی به تنوع و تعدد آهنگسازانی است که با این گروه همکاری دارند.

 پورگرامی در این خصوص گفت:  برای این که بتوانم استحکام و ماندگاری گروهم را بیشتر کنم مجبورم به کارم تنوع بدهم؛ چرا که مخاطبان من خاص می باشند. گو اینکه مخاطبان عام را هم به سالنها می آورد، اما پایه آن خاص است و باید برای این که بتوانم این مخاطب خاص را حفظ کنم هوشمندانه برخورد کنم. به طور مثال در این ۴ کنسرت که هر کدام دوشب است عواملی سبب جذب مخاطب می گردد که مهمترین آن میتواند تنوع در کار باشد . این مخاطب است که انرژی نهایی را به هنرمند می دهد و هنرمند هم باید این حس را از مخاطب بگیرد.

وی  ادامه داد: ساخت و اجرای انواع مختلف موسیقی ، نوازندگان و خوانندگانی با سبک های مختلف بخشی از این تنوع را تشکیل میدهد و خوشحالم از این که آوای مهربانی رزومه خوبی در این زمینه دارد و تمام اشخاصی که با این گروه کار کرده اند از همکاری با این گروه راضی می باشند.  اگر در کار ما تنوعی هست صرفا به جهت انتظاری است که مخاطبین از ما دارند. مخاطب ما به اندازه ای هوشمند است که می داند چه برنامه ای را اجرا کردیم و چگونه اجرا کردیم.

 این خواننده با اشاره به اینکه این اجرا در چهار بخش تهیه شده است،اظهار داشت:در بخش اول به رسم میهمان نوازی آقای دولتمند به صحنه می رود و قطعاتی چون بوی جوی مولیان،آشنایی،خنده آسمان نگر را اجرا می کند.همچنین در ادامه گروه موسیقی آوای مهربانی به صحنه می آید و قطعات ای عاشقان،طالب دیدار و … را اجرا می کند.

سرپرست گروه موسیقی آوای مهربانی دربارهٔ دوبخش دیگر گفت:در بخش سوم گروه آوای مهربانی چند قطعه محلی آذری،لری،خراسانی و کردی را اجرا می کند.

سهیلا پورگرامی دربارهٔ بخش پایانی خاطرنشان کرد: اجرای قطعات ای قوم به حج رفته،دریا دریا (شعر لایق شیرعلی)،وطنم و ای سرزمین من نیز در بخش پایانی گنجانده شده است که با همراهی آقای دولتمند و گروه آوای مهربانی اجرا خواهد شد.

در ادامه می توانید عکسهای موسیقی ایرانیان از تمرینات گروه آوای مهربانی برای اجرای کنسرت را دنبال کنید.

منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


موسیقی ایرانیان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.