گپی با شهرزاد کمالزاده، بازیگر سریال «راه طولانی» +عکس

شهرزاد کمالزاده بازی را از سریال «هزاران چشم» به کارگردانی کیانوش عیاری آغاز کرد و در فیلم های سینمایی «همخانه»، «آدمکش» و … نیز حضور داشته است و به بهانه بازی در سریال “راه طولانی” که به تازگی پخش آن از شبکه اول سیما پایان یافته به سراغش رفتیم و گفتگویی را انجام داده ایم.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، شهرزاد کمالزاده بازیگر سریال «دارو ندار» که با این مجموعه سابقه بازی در آثار مناسبتی تلویزیون را هم دارد، با سریال «راه طولانی» و بازی در کنار رضا کیانیان و افسانه بایگان، تجربه جدیدی را کسب کرده است. ضمن اینکه بازی در این مجموعه دومین همکاری این بازیگر با رضا کریمی (پس از فیلم سینمایی «آدمکش») نیز به حساب می آید.

به بهانه اتمام این این سریال، از شبکه اول، گفت و گویی کمالزاده با بانی فیلم را می خوانید.

قبل از صحبت درباره «راه طولانی» از کارهای آماده پخش خود بگویید.

– تله فیلم «زهره ترک» به کارگردانی جواد مزدآبادی را آماده پخش دارم. بعد از پایان تصویربرداری مجموعه »راه طولانی» هم، در فیلم سینمایی «عقاب صحرا» به کارگردانی مهرداد خوشبخت بازی کردم که قرار است در جشنواره فیلم فجر امسال ارائه شود.

نقش بهاره سریال «راه طولانی » چگونه به شما رسید؟

– من دوسال پیش افتخار همکاری با آقای کریمی را در فیلم سینمایی «آدمکش» داشتم. در مرحله پیش تولید «راه طولانی» با من تماس گرفتند و گفتند قرار است سریالی به کارگردانی آقای کریمی بزودی کلید بخورد. طی صحبتی کوتاه، در جریان قصه و نقش قرار گرفتم؛ به این ترتیب در همکاری مجددم با این کارگردان نقش بهاره به من رسید.

از حضور بازیگرانی مثل رضا کیانیان و افسانه بایگان در این کار اطلاع داشتید؟

– من جزو آخرین بازیگرانی بودم که برای بازی در این سریال قرار دادبستم. جالب است بدانید برای نقش بهاره، کاندیداهای زیادی وجود داشتند و همین مسئل شاید انتخاب بازیگر این نقش را سخت کرده بود. یعنی من بعد از آقای کیانیان، خانم بایگان و خاطره حاتمی قرار داد بستم.

و قبل از بازی در مقابل این بازیگران، استرس نداشتید؟

– اولین باری که کل خانواده امیری دور هم جمع شدند، قبل از آغاز تصویر برداری و در دفتر تولید این کار بود. برخورد دوستانه آقای کیانیان و خانم بایگان شاید ۸۰درصد از استرسم را از بین برد. از همان ابتدا و در برخورد اول ارتباط صمیمانه ای بین ما برقرار شد که تا پایان کار و حتی پس از تصویر برداری نیز این ارتباط دوستانه همچنان وجود دارد. یادم می آید هنگام ضبط سکانس اول سریال نیز کمی نگرانی و استرس داشتم، ولی به مرور برطرف شد و به راحتی در نقش بهاره جا افتادم.

کار با چنین بازیگران بزرگی، کلاس آموزشی خوبی است تا در آینده، نکات فرا گرفته شده از آنان در بازی به کار گرفته شود. چقدر توانستید از این ویژگی بهره بگیرید؟

– درس‌های زیادی از بازی در این سریال گرفتم. مثلاً آقای کیانیان به نکات ریزی اشاره می‌کردند که اجرای آنها ‌خیلی به کارم آمد. یعنی بعد از اجرای این نکات در بازی خودم حس می‌کردم بدون اجرای آنها، بازی‌ام آنطور که باید از آب درنمی‌آمد. درخصوص خانم بایگان نیز همین‌طور بود و از ایشان هم نکات زیادی را فرا گرفتم.

امثال بهاره در جامعه زیاد وجود دارند و شاید هر کدام از ما با چنین افرادی، زیاد برخورد کرده باشیم. این مسئله در بازی چقدر به کمک شما آمد؟

– با شما موافقم. نمونه‌های زیادی از افراد با خصوصیات بهاره در اطراف ما زندگی می‌کنند. نقش بهاره چون از دل جامعه بیرون آمده، خیلی واقعی بود و همین نیز به من در شناخت و اجرای بیشتر و بهتر نقش کمک کرد. شاید یکی از دلایل اصلی دیده شدن سریال نیز همین واقعی بودن و طبیعی بودن قصه و نقش‌های آن باشد.

ایده‌ها و اتودهای خودتان را چقدر در بازی به کار گرفتید؟ تعامل‌تان با آقای کریمی تا چه اندازه بود؟

– قبل از تصویربرداری هر سکانسی صحبت‌هایی بین بازیگران سکانس و کارگردان انجام می‌شد و بازیگران هم نظرات خود را به آقای کریمی می‌گفتند. اگر با ایده و نظر بازیگر موافقت می‌شد، آقای کریمی از آن استفاده می‌کردند. درباره بهاره هم باید بگویم در ابتدای تصویربرداری با آقای کریمی صحبت‌های زیادی داشتم و نظراتم را با او در میان گذاشتم. البته تا اواخر تصویربرداری قرار نبود بهاره با چنین سرنوشتی (خودکشی) روبه‌رو شود، اما طی دو هفته، قصه دستخوش تغییراتی شد و اتفاقات جدیدی هم برای شخصیت‌ها افتاد، اما از زمان پیش‌تولید مجموعه سعی کردم درباره بهاره و خصوصیات این کاراکتر تحقیقاتی را انجام دهم. درباره استفاده از دارو هم باید بگویم که این کار را خیلی حسی انجام می‌دادم و در مورد آن تحقیقی نکردم.

نگاه مخاطب درباره بازی شما چگونه بوده است؟

– مردم در مقابل بهاره گارد گرفته‌اند و آن را دوست ندارند.

چرا؟

– بعضی‌ها اعتقاد دارند که زیاد عصبی می‌شوی. برخی هم می‌گویند که چون پدرت را اذیت می‌کنی دوستت نداریم (با خنده)!

کاراکتر بهاره برخلاف نقش‌هایی که تا امروز بازی کرده‌اید، هم سن و سال خودتان است.

– دقیقاً به نظر من نکته اصلی همین است. اولاً در «راه طولانی» هم متفاوت‌تر از گذشته بازی کردم و هم امروزی‌تر. همچنین عموماً در کارهای قبلی‌ام در سن خودم بازی نکرده بودم. نکته دیگر هم این است که نقش بهاره فراز و فرود هم داشت. یعنی از ابتدای کار شاهد حضور دختری شوخ و شنگ هستیم و ته کار هم یک دختر افسرده را دیدیم که خودکشی می‌کند. این مسئله نیز در بازی من تازگی داشت.

کارگردانی کریمی و هدایت بازیگران توسط او چگونه بود؟

– همان‌طور که گفتم، قبلاً با او کار کرده بودم. ایشان از هیچ چیز به سادگی عبور نمی‌کند. گریم، نور، لوکیشن و … برای این کارگردان مهم است. او در آثارش از بازیگران تازه وارد هم استفاده می‌کند و این نشان می‌دهد که به کارش ایمان دارد. در هدایت بازیگر هم استادانه عمل می‌کند و تا بازیگر کاملاً متوجه حرکت خود در صحنه نباشد، تصویربرداری پلان موردنظر را انجام نمی‌دهد.

قرارداد جدید برای بازی هم دارید؟

– مشغول خواندن چند فیلمنامه‌ام و قرارداد جدیدی نبسته‌ام.

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۱۱نظر ثبت شده
  1. روزبه:

    خانم کمال زاده ما همیشه پشتتیم.

  2. حمید:

    تو فیلم رنگ شک عاشقت شدم. شهرزاد عشقم.

  3. رویا:

    الان داشتم فیلمت رو می دیدم چقدر طبیعی بازی میکنی.

    ولی حیف شد فریبرز مرد.

  4. انا:

    بنده خدا شبیه….

    • امیر:

      حالا که می بینی چقدر طرفدار داره

      فیلمش داره پخش میشه حسودی نکن.

      زنی دیگه زنا به هم دیگه حسودی می کنن.

      • انا:

        من هر وقت راجع ب ت حرف زدم بیا بگو چرا. خوشگل ندیدی ب این میگی خوشگل. یه جوری هم میگه طرفدار داره انگار سوفیا لورن. اه ا اه ندید بدید ها

        • کیان:

          شما حرف نزنی میگن لاله بابا به تو چه

          حالا یه نفر داره پیشرفت میکنه چرا این کارا رو

          میکنید زشته هموطنته. در ضمن میمون…..

          میترسم یه چیز بگم کل هیکلت سرخ شه

  5. ریما:

    چقدر نازه این شهرزاد با فریبرز عرب نیا خیلی قشنگ

    بازی کرده.

  6. افروز:

    واقعاٌ لذت می برم از فیلم رنگ شک وقتی تو توش بازی کردی.

  7. .............a:

    می میرم برات شهرزاد جان

  8. .............a:

    خیلی دوست دارم شهرزاد جونممممممممممممممممممممممممم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.