گیاهخواران بیشتر عمر می‌کنند!

۳۱فروردین۱۳،

مجله آشپزی ایده آل در شرایطی که بعضی از مردم حتی نمی توانند تصور یک روز غذای بدون گوشت را بکنند، بعضی دیگر مصرانه روی برنامه غذایی گیاهی خود تاکید می‌کنند و به عنوان گیاهخوار معتقدند به این ترتیب زندگی بهتر و البته سلامت‌تری را در پیش گرفته‌اند. برنامه‌های غذایی گیاهخواری اما مدت‌هاست که از قالب اولیه خود یعنی یک رژیم غذایی هرازگاهی و البته صرفا یک هوس کوتاه مدت خارج آمده و در بسیاری از نقاط دنیا دیگر تبدیل به یک سبک زندگی شده است. سبکی که به اعتقاد طرفداران زندگی گیاهخواری بهره اش یک زندگی سالم است.

فقط برای اینکه گیاهخواران بیشتر عمر می‌کنند!

 

همین چیزهاست که بسیار‌ها را ترغیب می‌کند تا بلکه آنها هم سبک زندگی خود را به امید سلامت بیشتر تغییر دهند. هر چند شاید هنوز هم باشند کسانی که با وجود علاقه مندی به تبعیت از زندگی گیاهخواری اما همچنان برای این تغییر بزرگ مردد باشند.در این متن نکته های که از فواید برنامه غذایی گیاهخواری است وجود دارد. اگرچه همه سودمندی این سبک زندگی در این نکته ها خلاصه نشده اما اینها کلیاتی می باشند که می‌توانند تردیدها را از بین ببرند و شک را در اشخاصی که برای آغاز زندگی گیاهخواری مردد می باشند به یقین تبدیل کنند.

۱٫ اگر می‌خواهید گیاهخوار شوید پس بدانید که در صورت تداوم این روند خودتان را تا حد امکان از شر سرطان ریه دور نگه داشته‌اید.

۲٫
زندگی گیاهخواری خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد. این نوع از دیابت به سبب شایعه مشکل چاقی در سراسر دنیا بیش از پیش مرسوم شده است.

۳٫
شما با تبدیل شدن به یک گیاهخوار پوست سالمی را برای خود تضمین خواهید کرد. به واقع در اساس برنامه گیاهخواری مواد خوارکی آبکی پایه این رژیم را می‌سازند و رژیم غذایی که بنایش آب باشد یکی ار ثمراتش ساختن پوستی فوق‌العاده است.

۴٫ در بسته‌بندی‌ها و البته نگهداری مواد گوشتی و پروسه‌ای که این مواد برای رسیدن به دست مردم طی می‌کنند اصلا بعید نیست که ردپای مواد شیمیایی دیده شود. بنابراین با برنامه غدایی گیاهی خودتان را از شر ایم ماجرا راحت کنید.

۵٫
میوه‌ها، سبزیجات و مواد غذایی گیاهی هرگز با هورمون‌های رشد تغذیه نمی شوند. هورمون‌هایی که می‌توانند به بدن انسان صدمه بزنند.

۶٫
فراموش نکنید که بدن وقت کمی را برای هضم غذاهای پروتئینی گوشتی صرف می‌کند اما غذاهای گیاهی سریع هضم می‌شوند و آن انرژی را که شما لازم دارید به بدنتان می‌رسانند.

۷٫ سبزیجات و میوه‌ها و به طور کلی مواد غذایی گیاهی به طور کلی کم چرب می باشند و از سدیم در آنها خبری نیست. بنابراین کسانیکه گیاهخوار می باشند ناخودآگاه فشار خون خود را کنترل می‌کنند و البته جریان گردش خون را در بدن خود تسهیل می‌کنند.

۸٫ فیبر موجود در خوراکی‌های گیاهی می‌تواند در مقابل انواع سرطان‌ها از بدن محافظت کند.

۹٫ مواد مغذی موجود در سبزیجات قند خون را به طور ثابت در شرایط ایده‌آلی نگه می‌دارند. با این وصف دیگر از بالا و پایین شدن قند خون آن هم بر اثر استفاده از مواد غذایی گوشتی و البته ترکیبات کربوهیدرات‌های ناسالم خبری نخواهدبود.

۱۰٫  به عنوان یک گیاهخوار می‌توانید در هزینه‌های خود هم صرفه جویی کنید. البته این موضوع می‌تواند یکی از جالب ترین و قطعا جذاب‌ترین ویژگی‌های گیاهخوار بودن باشد چون فاکتور خرید فروشگاه شما بدون گوشت و مواد غذایی گوشتی به شکل قابل ملاحظه‌ای کم خواهد شد. حالا انتخاب با خودتان است.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.