گیربکس تیبا متناسب با توان موتور تقویت شد

به گزارش دنیای خودرو مهندس بهروز غفاری مدیر عامل مگاموتور در مورد روند انجام این پروژه گفت: با توجه به اینکه موتورجدید m13 یورو ۴ دارای قدرت بالاتری می باشد، گیربکس جدید متناسب با این موتور طراحی شده است، با این حال موتور s81 ( موتور تیبا) و x100 را هم پوشش می دهد.

وی افزود: تقویت چرخ دنده ها اولین مرحله از این پروژه بود که انجام شد. چرخ دنده ها مورد طراحی جدید و مهندسی قرار گرفت و اصلاح شد. نسبت دنده ها تغییر کرد و در ابعاد و هندسه دنده نیز تغییراتی داشتیم که اعمال شد.

وی افزود: پس از انجام تست های متعدد در یکی از کشورهای اروپایی، نرم افزارهای مورد نیاز طراحی و تهیه شد و پس از طی دوره های آموزشی طراحی اولیه انجام و با سازندگان کشورمان، نمونه داخلی تولید و قبل از وارد شدن به مرحله آزمایش، تست های لازم برای شرایط سختی و تست عمر را بر مجموعه گیربکس و دیفرانسیل اعمال شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۷۰ دستگاه گیربکس با مشارکت قطعه سازان کشورمان، به صورت آزمایشی تولید شد گفت: در پروژه یورو۴ نیز از همین گیربکس استفاده خواهد شد در این پروژه افزایش توان گشتاور موتور را داریم و به علت اینکه در خودروی تیبا توان موتور نسبت به X100 بالاتر است بنابراین همین گیربکس جوابگو خواهد بود.

مهندس غفاری در پایان گفت: این مدل گیربکس تا قبل از آذرماه به تولید انبوه خواهد رسید.


دنیای خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.