گیشه‌های فروش در تسخیر «شکارچیان جادوگر» / فروش جهانی «جانگو آزاد شده»‌ از ۲۵۰ میلیون دلار گذشت

۰۹ام بهمن ،

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم که تولید مشترک پارامونت و مترو گلدوین مه‌یر است، از جمعه تا یکشنبه در ایالات متحده و کانادا ۱۹ میلیون دلار فروخت و هرچند در هفته اول نمایش در این بازار پرفروش‌ترین فیلم هفته شد، اما عملکردی کمتر از حد انتظار داشت.
 

«هانسل و گرتل: شکارچیان جادوگر» با بازی جرمی رنر و جما آرترتن در ۱۹ بازار در سطح بین‌المللی نیز ۲۵ میلیون دلار به دست آورد و مجموع فروش خود را در این سطح به ۳۵٫۸ میلیون دلار رساند. فروش جهانی فیلم ۵۴٫۸ میلیون دلار شده است.
 

داستان «هانسل و گرتل» به کارگردانی تامی ویرکولا ۱۵ سال پس از پایان این قصه پریان معروف آغاز می‌شود و این زمانی است که برادر و خواهر ماجراجو (با بازی رنر و آرترتن) در قالب دو جایزه‌بگیر به سراسر دنیا سفر می‌کنند تا جادوگرها را بکشند. آن‌ها در این راه با قالبی تازه از اهریمن روبرو می‌شوند که شاید رازی از قبل آن‌ها را با خود داشته باشد.


جرمی رنر در صحنه‌ای از فیلم «هانسل و گرتل: شکارچیان جادوگر»
 

فامکه جانسن و پیتر استورمار از دیگر بازیگران پروژه ۵۰ میلیون دلاری «هانسل و گرتل» می باشند. ویل فرل و آدام مکی نیز جزو تهیه‌کنندگان فیلم می باشند. 
 

از سوی دیگر، همه خبرها برای تریلر جنایی «پارکر» با بازی جیسن استیتم و جنیفر لوپز همین طور «فیلم ۴۳» با بازی گروهی از ستاره‌های سینما در نقش‌های کوتاه، بد بود.
 

«پارکر»‌ در هفته اول اکران با هفت میلیون دلار در رده پنجم قرار گرفت و «فیلم ۴۳» هم که در وبسایت سینمااسکور درجه D گرفته، در اولین هفته نمایش با پنج میلیون دلار هفتم شد. 

«پارکر» به کارگردانی تیلور هکفورد («ری») داستان یک دزد به نام پارکر (استیتم) است که به لحاظ حرفه‌ای اصول و قواعد خاص خودش را دارد. وقتی گروه پارکر به او خیانت می‌کند، او با کمک یک زن می‌کوشد تلافی کند. تماشاگران در سینمااسکور به این فیلم درجه B+ داده‌اند.
 

«فیلم ۴۳» شامل مجموعه‌ای از فیلم‌های کمدی کوتاه است که گروهی از ستارگان سینما شامل هیو جکمن، کیت وینسلت، اما استون، هالی بری، جرارد باتلر، نائومی واتس و… در آن‌ها بازی می‌کنند. چهره‌هایی چون الیزابت بنکس، برت رتنر، گریفین دان و باب اودنکرک اپیزودهای مختلف را کارگردانی کرده‌اند. هزینه ساخت این فیلم شش میلیون دلار بوده است.

فیلم ترسناک «مامان» با بازی جسیکا چاستین در هفته دوم اکران در آمریکای شمالی همچنان موفق ظاهر شد و با ۱۲٫۹ میلیون دلار رده دوم جدول را به خود اختصاص داد.


جیسن استیتم در صحنه‌ای از فیلم «پارکر»
 

«کتاب بارقه امید» و «۳۰ دقیقه بامداد» که هر دو از رقبای تازه جوایز اسکار ۸۵ می باشند، از موفقیت خود در فصل جوایز سینمایی استفاده کردند و به ترتیب رده‌های سوم و چهارم جدول را به خود اختصاص دادند.
 

«کتاب بارقه امید» به کارگردانی دیوید ا. راسل با تنها هفت درصد کاهش فروش نسبت به هفته قبل ۱۰ میلیون دلار به دست آورد و مجموع فروش خود را به ۶۹٫۵ میلیون دلار رساند.
 

«۳۰ دقیقه بامداد» ساخته کارتین بیگلو هم ۹٫۸ میلیون دلار فروخت. مجموع فروش فیلم در آمریکای شمالی ۷۰ میلیون دلار شده است.
 

«جانگو آزاد شده» کوئنتین تارانتینو با ۵٫۱ میلیون دلار ضمن اینکه در رده ششم قرار گرفت، مجموع فروش خود را در آمریکای شمالی به ۱۴۶٫۳ میلیون دلار رساند.
 

این فیلم در دومین هفته اکران در سطح بین‌المللی ۴۲٫۹ میلیون دلار فروخت. مجموع فروش این فیلم در سطح بین‌المللی ۱۱۱٫۵ میلیون دلار و مجموع فروش جهانی آن با حساب بازار آمریکای شمالی ۲۵۷٫۸ میلیون دلار شده است.
     
تریلر اکشن «آخرین ایستگاه» با بازی آرنولد شوارتزنگر در دومین هفته نمایش با ۶۷ درصد کاهش تنها ۲٫۱ میلیون دلار فروخت و در رده شانزدهم قرار گرفت. این فیلم در دو هفته ۱۰٫۶ میلیون دلار به دست آورده است.

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا (۲۵ تا ۲۷ ژانویه)

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

۱

«هانسل و گرتل: شکارچیان جادوگر»

۱۹

۳۳۷۲

۵٫۶۳۵

۱۹

۵۰

۱

۲

«ماما»

۱۲٫۹

۲۶۸۲

۴٫۷۹۵

۴۸٫۶

۱۵

۲

۳

«کتاب بارقه امید»

۱۰

۲۶۴۱

۳٫۷۸۶

۶۹٫۵

۲۱

۱۱

۴

«۳۰ دقیقه بامداد»

۹٫۸

۲۹۲۹

۳٫۳۴۶

۷۰

۴۰

۶

۵

«پارکر»

۷

۲۲۲۴

۳٫۱۴۷

۷

۱

۶

«جانگو آزاد شده»

۵٫۱

۲۰۰۷

۲٫۴۹۴

۱۴۶٫۳

۱۰۰

۵

۷

«فیلم ۴۳»

۵

۲۰۲۳

۲٫۴۷۲

۵

۶

۱

۸

«جوخه گانگستر»

۴٫۲

۲۵۹۰

۱٫۶۲۲

۳۹٫۶

۶۰

۳

۹

«شهر از هم پاشیده»

۴

۲۶۲۲

۱٫۵۲۶

۱۵٫۳

۳۵

۲

۱۰

«بینوایان»

۳٫۹

۲۲۰۱

۱٫۷۷۷

۱۳۷٫۲

۶۱

۵

 

هالیوود ریپورتر / ۲۷ ژانویه / ترجمه: علی افتخاری۵۸۵۸
دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.