گیگابایت مادربرد X79 تازه خود را معرفی کرد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

به تازگی اینتل نسل تازه پردازنده های سوکت LGA 2011 خود تحت عنوان Ivy Bridge-E را معرفی نمود و آن را در اختیار شرکت های بزرگ سازنده مادربرد قرار داد. گیگابایت نیز مثل همیشه یکی از اولین شرکت هایی است که محصول تازهی را مبتنی بر آخرین پردازنده های اینتل طراحی و تولید می کند. طی همایش IDF امسال در شهر سانفرانسیسکو، گیگابایت از مادربرد تازه خود با نام G1.Assassin 3 مبتنی بر سوکت LGA 2011 و چیپ ست X79 رونمایی کرد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این مادربرد از سری G1 گیمینگ گیگابایت می باشد مانند تمامی محصولات این سری، در طراحی آن از ترکیب رنگ مشکی و سبز استفاده شده است. یکی از مهمترین پیشرفت های این مادربرد نسبت به نسل قبلی مادربردهای X79 گیگابایت، فن آوری صوتی پیشرفته AMP-UP می باشد که گیگابایت پیش از این در مادربردهای سری Z87، B85 و H81 خود از آن بهره برده بود. همچنین این مادربرد مجهز به درگاه USB DAC-UP می باشد که مخصوص اتصال ابزارهای صوتی می باشد که با لایه ای از طلا پوشانده شده و سبب کاهش چشمگیر نویز و افزایش کیفیت صدا می گردد.
 
استفاده از خازن های تازه مشکی رنگ با طول عمر بالا، تامین توان تمام دیجیتالی IR، تا سه برابر محافظت بیشتر درگاه های LAN در برابر تخلیه الکتریسیته ساکن و استفاده از روکش طلا برای بعضی از درگاه های ورودی و خروجی، از جمله فن آوری هایی می باشند که سبب افزایش دوام، پایداری و طول عمر این مادربرد می شوند.
تا کنون مادربردهای بسیار کمی با قابلیت پشتیبانی از پردازنده های تازه Ivy Bridge-E اینتل معرفی گردیده اند که G1.Assassin 3 گیگابایت نیز یکی از آنها است. 
به گفته گیگابایت مادربرد G1.Assassin 3 مخصوص سیستم های گیمینگ حرفه ای طراحی شده است، اما به سبب ظرفیت های سخت افزاری بالا، می توان به عنوان مادربرد سیستم های سرور و Workstation نیز از آن استفاده کرد. از جمله قابلیت های این مادربرد می توان به پشتیبانی از چهار شکاف PCI-E 3.0 با قابلیت اتصال SLI و Crossfire جهار مسیره و هشت شکاف رم با قابلیت پشتیبانی از اتصال چهار کاناله اشاره کرد. 
 
تا کنون مادربردهای بسیار کمی با قابلیت پشتیبانی از پردازنده های تازه Ivy Bridge-E اینتل معرفی گردیده اند که G1.Assassin 3 گیگابایت نیز یکی از آنها است. 
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.