یادبود استاد جوادی‌پور در موزه امام علی(ع) برگزار می‌شود

۱۷م دیماه ،

موزه هنرهای دینی امام علی (ع) روز سه‌شنبه ۱۹ دی ماه مراسم یادبودی را به مناسبت نزدیک شدن چهلمین روز درگذشت محمود جوادی‌پور از پیشگامان هنر نوگرای ایران، برگزار می‌کند.

به گزارش هنرآنلاین  موزه هنرهای دینی امام علی (ع)، روز سه‌شنبه، ۱۹ دی‌ماه ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه مراسم یادبودی را به مناسبت نزدیک شدن چهلمین روز درگذشت استاد محمود جوادی‌پور، یکی از پیشگامان هنر نوگرای ایران، برگزار می‌کند.

در این مراسم محمدحسن حلیمی، عبدالمجید حسینی‌راد و محمدابراهیم جعفری حضور خواهند داشت و فیلمی از زندگی و شخصیت استاد به نمایش در خواهد آمد.

در بخش جنبی این اتفاق، نمایشگاهی از آثار نقاشی زنده یاد محمود جوادی پور با همکاری و مشارکت موزه هنرهای معاصر تهران در طبقه همکف موزه هنرهای دینی امام علی (ع) به نمایش درمی آید.

این هنرمند فقید، ۹ آذر ماه ۹۱ بر اثر بیماری در بیمارستانی در کشور آلمان درگذشت و در ۱۳ آذر ماه پیکر وی درقطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

“محمود جوادی‌پور” متولد ۱۲۹۹ تهران و دانش‌‌آموخته نقاشی در سال ۱۳۲۶ است، او از سال ۱۳۲۲ فعالیت‌های گرافیکی خود را آغاز کرد، طراحی اوراق بهادار بانک ملی و طراحی کتاب‌های آموزش و پرورش از سال ۱۳۲۳ تا ۱۳۵۴ از دیگر فعالیت‌های این هنرمند است. جوادی‌پور سال ۱۳۸۴ به عنوان چهره ماندگار در عرصه نقاشی ایران معرفی شد.

زنده‌یاد جوادی پور، یکی از بنیانگذاران اولین نگارخانه در ایران با نام “آپادانا” است که در سال ۱۳۲۸ در تهران تاسیس کرده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در این مراسم می توانند به موزه هنرهای دینی امام علی(ع) واقع در خیابان ولی عصر(عج)، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵ مراجعه کنند.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.