یادمانی برای مشکاتیان و جنگوک؛ آغاز فروش بلیت های دانشجویی هنرمندان؛ چهار اجرا با یک بلیت!

۱۶ام بهمن ،

khabarآغاز فروش بلیت های دانشجویی هنرمندان

بلیت فروشی اجراهای بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ویژه دانشجویان موسیقی، دانش آموزان هنرستان موسیقی و هنرمندان سه شنبه و چهارشنبه ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه انجام می گردد.

به گزارش ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، طبق اعلام ستاد برگزاری این جشنواره دانشجویان رشته موسیقی و هنرجویان هنرستان موسیقی می توانند بلیت اجراهای جشنواره را با ۵۰ درصد تخفیف تهیه کنند.

دانشجویان سایر رشته ها از تخفیف ۳۰ درصدی و هنرمندان موسیقی و کسانی که کارت عضویت خانه موسیقی را دارند نیز می توانند با ارائه کارت ملی و کارت خانه موسیقی از تخفیف ۲۵ درصدی برای خریداری بلیت اجراها بهره ببرند.

این در حالی است که دانشجویان حتما می بایست در هنگام خرید بلیت، کارت دانشجویی و کارت ملی و هنرجویان هنرستان موسیقی نیز کارت تحصیلی و کارت ملی خود را همراه داشته باشند.

بلیت فروشی اجراهای بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر ویژه دانشجویان موسیقی، هنرجویان هنرستان موسیقی و هنرمندان ۱۷ و ۱۸ بهمن ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۶ در ساختمان مرجان واقع در خیابان حافظ، خیابان خارک، کوچه هانری کربن ، پلاک ۱۸ طبقه اول صورت می گیرد.

یادمانی برای مشکاتیان و جنگوک در جشنواره موسیقی فجر

 گروه موسیقی«اهورا ماهشهر» قطعاتی از عطاالله جنگوک و پرویز مشکاتیان را با عنوان یادمان این دو هنرمند در جشنواره موسیقی فجر اجرا می کند.

محمدرضا نیاکان در گفتگو با ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر گفت: گروه «اهورا» قصد دارد، کنسرتی را به این دو هنرمند درگذشته تقدیم کند و در واقع این اجرا یادمانی برای استاد جنگوک و استاد مشکاتیان است.

سرپرست گروه«اهورا ماهشهر» در ادامه افزود: «رویا»، «چهارمضراب نوا»، «دود و عود» و «جام جهانی» آثاری از این دو هنرمند می باشند که در اجرای گروه «اهورا ماهشهر» شنیده خواهند شد. در سازبندی گروه نیز از سازهایی چون تار، سنتور، کمانچه، بم  تار و سازهای کوبه ای استفاده شده است.

وی با بیان اینکه مبنای تاسیس «اهورا» بزرگداشت اساتید موسیقی معاصر است، تصریح کرد: علاوه بر این ها قطعات دیگری را هم برای اجرا آماده کرده ایم که در صورت درخواست جشنواره ارائه خواهیم داد. در واقع تصانیف«نفس باد صبا» و «الا یا ایهاالساقی» به همراه ساز و آواز نیز برای اجرا آماده اند.

سرپرست این گروه ماهشهری که در شاخه کلاسیک ایرانی بخش رقابتی جشنواره شرکت کرده است، در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: گروه های موسیقی شهرستانی با مسائل متعددی دست به گریبان می باشند که کمبود امکانات و نوازنده به حد کفایت و نبودن محل تمرین از جمله آنها هاست. مشکل دیگر هم این است که دسترسی به اساتید طراز اول موسیقی برای ما ممکن نیست.

او با بیان کمبود امکانات شهرستان ها در زمینه موسیقی اضافه کرد: جشنواره موسیقی فجر برای ما بهترین فرصت است که با یک گروه جوان کاری تخصصی ارائه دهیم، نواقص کار را تصحیح کرده و به مراحل بالاتر برسیم.

نیاکان با اظهار امیدواری از حمایت مسئولان جشنواره از جوانان گفت: گروه ما دارای نوازندگانی است که قدرت نوازندگی شان می تواند سبب شگفتی هیئت داوران شود و این را بسیاری از اساتید تایید کرده اند. بنابرین امیدروارم در این موقعیت طلایی توانایی مان را در عمل نیز ثابت کنیم.

چهار اجرا با یک بلیت

 گروه «حاوا» به سرپرستی پروین بهمنی در بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر به اجرای قطعاتی از موسیقی چهار فرهنگ موسیقایی قشقایی، شیرازی، لری بویراحمدی و بختیاری می‌پردازد.

پروین بهمنی، سرپرست گروه موسیقی محلی«حاوا» در گفت‌وگو با ستاد خبری بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر ضمن اعلام این خبر گفت: این گروه با اجرای قطعاتی از موسیقی قشقایی، شیرازی، لری بویراحمدی و بختیاری، مخاطب خود را با موسیقی محلی این مناطق آشنا می‌کند.

وی در ادامه افزود: پیران درخشان خواننده و نوازنده سه تار، دامون شش بلوکی نقاره، سارا پناهی دف و تنبک، رژنا خانی نوازنده سازهای کوبه‌ای و خود من به عنوان سرپرست و همخوان، اعضای گروه موسیقی محلی«حاوا» را تشکیل می‌دهند.

سرپرست گروه موسیقی محلی«حاوا» همچنین تصریح کرد: در جشنواره امسال، تنها سه گروه محلی شرکت می‌کنند و بهتر است تعداد گروه‌های محلی بیشتر شود. امیدوارم در بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر، گروه‌های شاخص محلی حضور یابند چرا که برگزاری چنین جشنواره ای در زمینه موسیقی یعنی این هنر را باید جدی بگیریم و به آن توجه بیشتری کنیم.

گروه موسیقی قشقایی«حاوا»، ۲۹ بهمن ماه ساعت ۱۸:۳۰ در فرهنگسرای ارسباران به صحنه می‌روند.

منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


موسیقی ایرانیان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.