یادگاری‌های مسابقات المپیک‌ حراج می‌شوند

به گزارش خبرآنلاین، کلکسیون بازی‌های المپیک عنوان نمایشگاهی است که هفته جاری در کتابخانه بریتیش افتتاح خواهد شد و داستان آغاز المپیک از اولین بازی‌های مدرن در سال ۱۸۹۶ تا امروز را در قالب تمبرها، کارت پستال‌ها، نامه‌ها و برنامه‌ها روایت می‌کند.
 

کتاب‌ها و نوشته‌ها متعلق به کلکسیون کتابخانه هستند. این اشیاء و تمبرها را یک کلکسیون‌دار خصوصی که عضو انجمن کلسیونرهای المپیک به کتابخانه قرض داده است.
 

این هفته فروش خاطرات المپیک از سوی گراهام باد متخصص حراج برپا می‌شود. او اغلب برگزار کننده کلکسیون قطعات کوچک ورزشی برای المپیک است، اما به طور قطع بازی‌های المپیک لندن شانس بزرگی برای اوست.

او ۶۰۰ پوستر،مدال، مشعل و چیزهایی مثل لباس‌هایی که ورزشکاران در بازی‌ها بر تن کرده‌اند، برنامه‌ها و بلیت‌های بازی‌ها را از سال ۱۸۹۶ گردآوری کرده است. او حتی اشیایی از بازی‌های لغو شده ۱۹۴۰ هلسینکی در کلکسیونش دارد.

درمیان اشیای نادر، رونوشتی از گزارش‌های رسمی در بازی‌های آنتورپ ۱۹۲۰ که به خاطر ورشکستکی برپاکنندگان آن هرگز منتشر نشد، نیز وجود دارد. همچنین مدال شنای جنی فلچر از سال ۱۹۱۲ که اولین سالی بود که زنان اجازه شنا کردن در بازی‌ها را یافتند به قیمت ۴۰ تا ۶۰ هزار یورو در این کلکسیون دیده می‌شود. از این سال بازی‌های المپیک و پارالمپیک کلکسیونی از پوسترهای رسمی که به شکل بسیار محدود از سوی هنرمندان درجه یک بریتانیایی چاپ شده از سوی این کلکسیونر جمع‌آوری شده است.

پوسترهای رسمی دیگر که بعضی از آن‌ها برای فروش نیستند نیز در این حراج به نمایش در می‌آیند.

تلگراف / ۲۴ ژوئیه / ترجمه: زینب کاظم‌خواه۵۸۲۴۴
دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.