یاد شهید مطهری در رادیو ایران زنده می‌شود/حضور پررنگ در نمایشگاه کتاب

منوچهر فیضیان، مدیر گروه ایران و فرهنگ رادیو ایران درباره برنامه‌های این گروه به مناسبت روز معلم به خبرنگار مهر گفت: این گروه در برنامه “شوقستان” که از ساعت ۲۳ تا ۲۴ بامداد روی آنتن می‌رود، سعی دارد به خوبی یادآور شهید مطهری باشد. در برنامه “راه شب” روز سه‌شنبه هم به این موضوع خواهیم پرداخت. البته گروه‌های دیگر هم در این روز برنامه‌های متنوعی خواهند داشت.

وی درباره برنامه‌های این شبکه رادیویی در ارتباط با مشاعره و شعر توضیح داد: از حدود یک سال و نیم پیش با برنامه “در جستجوی سیمرغ” پذیرای شنوندگانی هستیم که علاقمند به مشاعره هستند. این برنامه با اجرای امیر نوری جمعه شب‌ها از رادیو ایران پخش می‌شود. او به عنوان کارشناس ادبی برنامه حضور دارد. در واقع امیر نوری نه تنها گوینده برنامه است، بلکه در نوع خوانش و قرائت اشعار هم نقش به سزایی دارد.

 

فیضیان اشاره کرد: در مجموع برنامه‌های متنوعی در ارتباط با شعر و شاعران داریم. همچنین در برنامه “شوقستان” هم به این موضوع‌ها می‌پردازیم. در شکل و قالب این برنامه تغییراتی ایجاد خواهد شد. 

 

وی درباره برنامه‌های این گروه برای نمایشگاه کتاب هم گفت: امسال حضور این شبکه رادیویی در نمایشگاه کتاب متفاوت‌تر از سال‌های قبل است. در سال‌های گذشته فقط گروه ایران و فرهنگ حضور داشت، اما امسال متفاوت و گسترده‌تر از سالهای قبل عمل می‌کند و قرار است گروه‌های دیگر هم برنامه داشته باشند.
 

مدیر گروه ایران و فرهنگ رادیو ایران ادامه داد: به‌عنوان مثال گروه ایران و خانواده برنامه خانواده و گروه ایران و جامعه برنامه “کوچه رادیو” را خواهد داشت. همچنین گروه ایران و دانش هم در ساعت‌های مختلف برنامه دارد. گروه ایران و فرهنگ هم طبق سال‌های قبل عمل می‌کند. ما در قالب برنامه “بهشت کتاب” که از ۱۶ اردیبهشت ماه شروع می‌شود و تا ۲۲ اردیبهشت ماه ادامه دارد، از ساعت ۱۵:۳۰ به مدت یک ساعت اطلاع‌رسانی جامعی در ارتباط با نمایشگاه کتاب خواهیم داشت.

 

فیضیان با بیان اینکه برنامه “بهشت کتاب” علاوه‌بر اطلاع‌رسانی با مجری کارشناسان صحبت می‌کند، گفت: در این برنامه قصد داریم پاسخگوی نیازها و دغدغه‌های شنوندگانی باشیم که علاقمند به پیگیری اخبار نمایشگاه کتاب هستند.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.