یارانه نقدی چه زمانی قطعا حذف می شود؟

گردآوری توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

اگرچه از زمان روی کارآمدن دولت یازدهم، چگونگی و زمان اجرای فاز دوم هدفمندی از مباحث اصلی مورد بحث دولتی ها بوده است، اما به نظر می رسد…

هشت صبح: اگرچه از زمان روی کارآمدن دولت یازدهم، چگونگی و زمان اجرای فاز دوم هدفمندی از مباحث اصلی مورد بحث دولتی ها  بوده است، اما به نظر می رسد در شرایط حاضر و با توجه به وضعیت بد اقتصادی مردم ، دولت هم تعجیل چندانی برای اجرای این قانون ندارد و از کوچکترین فرصت استفاده می کند تا اجرایی کردن فاز دوم هدفمندی یارانه ها را به تعویق بیاندازد.

همین چند وقت پیش بود که رئیس جایگاه داران سوخت از گرانی بنزین از اول اسفند ماه و قطع شدن سهمیه بندی بنزین خبر داد و از آماده باش بودن جایگاه داران سخن گفت.این درحالی بود که گران شدن بنزین عملا به معنای شروع فاز دوم هدفمندی یارانه ها بود اما دولتی ها بلافاصله این موضوع را تکذیب کردند تا گرانی بنزین به سال ۹۳ موکول شود و هنوز هم تکلیف قیمت ان مشخص نباشد.

هر چند گرانی ۲۴ و ۲۰ درصدی برق و آب رقم خورده و گفته می شود گاز هم در آستانه گران شد است اما وزارت نیرویی ها اعلام کرده اند در عوض در سال جدید از گرانی برق و آب خبری نخواهدبود.

حالا هم در حالی که  بر اساس اظهارات وزیر اقتصاد و دارایی قرار بود فرم‌های خوداظهاری برای حذف یارانه نقدی پر درآمدها در نیمه اسفند سال‌جاری توزیع شود، بعد از اینکه این زمان به اواخر اسفند موکول شد ، حالا  بر اساس اخبار اعلامی قرار است این فرم‌ها از بیستم فروردین و بعد از تعطیلات نوروزی توزیع شود.

به این ترتیب بنا بر آخرین اخبار، قرار است فرم‌های خوداظهاری مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها از بیستم فروردین‌ سال ۹۳ به مدت ۱۰ روز منتشر و از طریق سامانه اینترنتی در اختیار مردم قرار گیرد.

براساس برنامه‌ریزی که دولت در این زمینه انجام داده قرار است به ترتیب سرپرستانی که رقم اول شماره ملی‌شان با عدد صفر شروع می‌شود از ۲۰ فروردین ۹۳ به سامانه اینترنتی که متعاقبا اعلام خواهد شد مراجعه و ثبت‌نام کنند و سپس به ترتیب کسانی که شماره‌های ملی‌‌شان از یک تا ۹ است براساس زمان‌بندی‌تا روز ۲۹ فروردین مراحل ثبت‌نام خود را انجام دهند. کسانی که در طول ۱۰ روز موفق به ثبت‌نام در فرم‌های خوداظهاری نشده‌اند، می‌توانند ۳۱ فرودین‌ با ورود به سامانه ثبت‌نام فرم‌های خوداظهاری اعلام‌شده اطلاعات خود را جهت دریافت هدفمندی یارانه‌ها در آن سامانه درج کنند.

 متقاضیان با تکمیل این فرم خوداظهاری تمایل خود را برای دریافت یا عدم دریافت یارانه اعلام می‌کنند تا به گفته محمد شریعتمداری،  معاون اجرایی رییس‌جمهور تکمیل این فرم‌های خوداظهاری مبنایی برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها باشد.

به این ترتیب به نظر می رسد مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها از اواخر فروردین‌ماه و بعد از انجام ثبت‌نام از متقاضیان نیازمند اجرایی شود  و با آغاز سال نو هنوز هم خبری از گرانی بنزین و قطع یارانه نقدی نخواهد بود.


هشت صبح
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.