یازدهمین دور گفت وگو های راهبردی بین ایران و هند برگزار شد

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
یازدهمین دور گفت وگو های راهبردی بین معاونین وزارت امور خارجه ایران و هند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این گفت وگو ها ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و خانم سوجاتا سینگ قائم مقام وزارت خارجه هند موضوعات مختلف روابط دوجانبه – منطقه ای و بین المللی را در دهلی نو مورد تبادل نظر قرار دادند.

خانم سوجاتا سینگ در این نشست ضمن تبریک توافق صورت گرفته دراجلاس ژنو علاقه کشور ش را برای توسعه روابط دوکشور و تبادل هیاتهای تخصصی مورد تاکید قرارداد.

قائم مقام وزارت خارجه هند با تاکید بر استفاده از موقعیت ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت که هند علاقه مند است که برای همکاریهای اقتصادی اش با افغانستان و آسیای میانه، با ایران تفاهمنامه ترانزیتی امضا کند.

معاون وزارت خارجه ایران نیز با اشاره به ظرفیتهای گسترده موجود دوکشور اظهار داشت که دولت اقای روحانی توجه ویژه ای به توسعه روابط با کشورهای همسایه و منطقه و بخصوص هند قائل است.

ابراهیم رحیم پور اظهار داشت: استفاده از ظرفیتهای ایجاد شده برای تنوع بخشیدن به روابط دوجانبه با هند و ارتقا آن از مبادلات صرفا محصولات کشاورزی و دارویی به تولیدات صنعتی و سرمایه گذاری بین دوکشور ضروری است.

در این دور از مذاکرات راهبردی ایجاد تسهیلات بیشتر کنسولی برای تجار و دانشجویان و اتباع ایرانی در هند مورد تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد در اجلاس آتی کنسولی بین دو کشور که در ماه آینده که در تهران برگزار خواهد شد، این موضوعات مورد تصمیم گیری قرار گیرد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.