یافتن راه حل مسالمت آمیز برای بحرانهای جهانی از وظایف نم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر مستقر در ستاد خبری شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد تهران، “حنا ربانی کهر” وزیر خارجه پاکستان در پاسخ به سوال این خبرگزاری در مورد چشم انداز اجلاس تهران گفت : شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد طی نشستهایی در سطح وزیران خارجه طی دیروز و امروز برگزار شده و مطالب مهمی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: از جمله اهداف این نشستها یافتن راهی برای مقابله با چالشهای جدی پیش روی کشورهای عضو نم و گسترش همکاری های منطقه ای و تاکید بر حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشورها است.

ربانی با بیان اینکه یافتن راه حل های صلح آمیز برای چالشهای جهانی از اصول و وظایف جنبش نم است، گفت : اجلاس تهران تا کنون دستاوردهای خوبی داشته است و انتظار می رود ادامه این روند به توافقات بیشتری در زمینه های مختلف منطقه ای و بین المللی بینجامد.

وزیر امور خارجه پاکستان یادآور شد: جنبش غیرمتعهدها می تواند با همکاری اعضا و در چارچوب قوانین بین المللی گامهای موثری در مقابله با بحرانها و حل مشکلات بین المللی از طریق مسالمت آمیز بردارد و این موضوع در عملکرد چند دهه اخیر جنبش نم به خوبی قابل مشاهده است.

وی در پایان تاکید کرد: امیدواریم نشست تهران بر تاثیرگذاری جنبش عدم تعهد در حل مناقشات و چالشهای بین المللی بیفزاید و به نظرم وظیفه اصلی نم نیز یافتن راه های مناسب برای مقابله با این چالشها است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.