یافت جنین در بدن نوزادی در هند

۳۱فروردین۱۳،

پزشکان در هند در بدن نوزادی دو ماهه یک جنین یافتند. تورم شکم این نوزاد والدین او را به این امر آگاه کرد. پزشکان به هنگام عمل جراحی، پا، سر، مو و همچنین بافت های مختلفی همچون سلول های کلیه و ماهیچه پیدا کردند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از دویچه وله ؛ والدین پسری دو ماهه در هند متوجه شکم متورم فرزند خود شدند و پس از ملاحظه ی دردهای مکرر او ، نوزاد را به بیمارستان بردند. پزشکان بیمارستان خبر نداشتند که در این مورد با چه بیمار عجیبی برخورد کرده اند.   

بر اساس گفته ی والدین این نوزاد، او در ماه دوم، مرتبا حالش به هم می خورده است. این امر در نوزادان کوچک طبیعی است، اما تکرار آن والدین را نگران کرده بود.

دوقلو و انتقال سلول ها از جنینی به جنین دیگر

پزشکان در حین معاینه، در قسمت چپ شکم نوزاد توده ای سفت و بزرگ لمس کردند. در حالت طبیعی آنها تنها قادر به لمس گوشه ی کبد و طحال کودک می باشند. این پزشکان در ابتدا شکم نوزاد را سونوگرافی کردند. در آن سونوگرافی مشخص شد که آن توده دارای موادی آهکی همچون استخوان و همچنین حاوی بافت های نرم است. این پزشکان پس از انجام سونوگرافی از طریق توموگرافی این توده را دوباره بررسی کردند و در نهایت جنینی در بدن این نوزاد یافتند.  

اما چگونه در بدن این نوزاد یک جنین شکل گرفته است؟ زمانی که در بدن یک مادر فرزندان دوقلو شکل می گیرند، ممکن است که تقسیم آن دو جنین درست صورت نگیرد. همین امر سبب می گردد که سلول هایی از جنین تکامل نیافته به بدن جنین دیگر که در حال تکامل است منتقل شوند.  

دوقلو یا سه قلو؟

اما با وجود این، جراحان به هنگام عمل شکم نوزاد دچار شگفتی شدند: آنها کشف کردند که این توده ی یافت شده توسط شاهرگ این نوزاد با خون تامین می شده است. این توده که بزرگی آن حدود ۲۰ در ۸ سانتی متر بود، روده، طحال و لوزالمعده آن نوزاد را پنهان کرده بود. پس از آنکه جراحان این توده را از بدن نوزاد خارج آوردند، ملاحظه کردند که آن حاوی دو جنین است؛ به این معنا که قرار بوده این مادر در اصل سه قلو به دنیا بیاورد.

آثاری از دست و پا در اعضای دیگر جنین

جراحان به هنگام جراحی پا، تنه، مو و حتی سر در این دو جنین یافتند. آنها پس از عمل جراحی سلول ها را نیز دوباره مورد بررسی قراردادند و بافت های مختلفی همچون سلول های کلیه، ماهیچه و یا سلول های اعصاب پیدا کردند.

چنین موردی نه تنها در کشور هند بلکه در کشور شیلی نیز رخ داده است.  در آنجا در معده ی نوزادی که تازه به دنیا آمده بود، جنینی به اندازه ی ۱۰ سانتی متر پیدا شد. اما این جنین ها می توانند در اعضای دیگر بدن نوزاد نیز باشند. برای مثال در ایالات متحده آمریکا پزشکان در هنگام عمل جراحی تومور مغزی یک نوزاد، در آن تومور یک پای کوچک و یک دست دفرمه شده یافتند.  


– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.