یخچال فریزر پاداش مدال آوران کره‌شمالی!

ورزشکاران کره‌شمالی در صورتی که در بازی‌های المپیک به مدال طلا برسند، یک دستگاه یخچال فریزر از سوی دولت کشورشان پاداش خواهند گرفت، ولی در صورت شکست باید به اردوگاه‌های کار اجباری بروند .

ورزشکاران کره‌شمالی در المپیک ۲۰۱۲ لندن عملکرد خوبی داشته و مدال‌های زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. بسیاری از آنها پس از کسب مدال، موفقیت خود را لطف “کیم جونگ اون”، رهبر کره‌شمالی عنوان کرده‌اند.

به گزارش ایسنا با این حال بسیاری معتقدند که دلیل موفقیت این کشور کوچک در بازی‌های المپیک سیاست‌های خاصی است که دولت کره شمالی در پیش گرفته و کودکان را از سن پایین در مدارس مخصوص ورزش پرورش می‌دهد. همچنین اهدای جوایزی نظیر خودرو و یخچال فریزر به برندگان و فرستادن بازندگان به اردوگاه‌های کار اجباری از دیگر دلایل تلاش زیاد ورزشکاران این کشور برای کسب مدال به شمار می‌آید.

کره شمالی در حال حاضر با ۴ طلا و یک برنز در رده هشتم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفته است. این کشور ۲ طلا در وزنه‌برداری مردان، یک طلا در وزنه‌برداری زنان و یک طلا در جودوی زنان کسب کرده است. برنز کره شمالی هم مربوط به وزنه‌برداری زنان است.

این کشور کمونیستی ۵۶ ورزشکار را به بازی‌های المپیک لندن اعزام کرده که در یازده رشته ورزشی به رقابت با حریفان می‌پردازند. ساکنان شمالی شبه جزیره کره امیدوارند در روزهای آینده بتوانند در رشته‌های بوکس، کشتی، شیرجه، تنیس روی میز، جودو و تیراندازی با کمان به مدال‌های بیشتری دست پیدا کنند. بهترین نتیجه‌ای که کره شمالی تاکنون در بازی‌های المپیک کسب کرده به المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا باز می‌گردد که ۴ طلا و ۵ برنز را از آن خود کرده بود.

زمانی که ورزشکاران کره‌شمالی بازی دارند، مردم در پارک‌ها و مکان‌های عمومی جمع می‌شوند تا بتوانند از تلویزیون‌های بزرگ بازی ورزشکاران‌شان را تماشا کنند. گوینده زن شبکه تلویزیونی دولتی کره شمالی پس از مدال آوری ورزشکاران کشورش در المپیک گفت: “پس از تماشای کسب مدال‌ طلا در المپیک قلبم بسیار شاد شد و غرور ملی‌ام افزایش پیدا کرد.” غرور ملی دقیقا همان چیزی است که “کیم جونگ اون”، رهبر ۲۸ ساله این کشور به دنبال آن است. او پس از آن که مرگ پدرش، “کیم جونگ ایل در دسامبر گذشته، رهبری این کشور فقیر ۲۵ میلیون نفری را به دست گرفت. چندین دهه قحطی باعث فقر شدید مردم کره شمالی شده و تحلیل‌گران معتقدند که بازی‌های المپیک فرصت مناسبی برای افزایش وفاداری مردم نسبت به حکومت این کشور است.

“کیم اون گوک” که در رقابت‌های وزنه‌برداری ۶۲ کیلوگرم رکورد المپیک را به نام خود ثبت کرد و به مدال طلا رسید، موفقیت خود را به «رهبر کبیر» نسبت داد. وی گفت: “به دلیل این که کیم جونگ اون، رهبر عزیز ما به من قدرت و جسارت داد، توانستم در رده اول قرار بگیرم!”

آن کوم هم که در رقابت‌های جودوی ۵۲ کیلوگرم زنان به مدال طلا رسید گفت: در حال حاضر خیلی خوشحالم. چون می‌توانم مدال طلایم را به کیم جونگ اون، رهبر عزیزمان تقدیم کنم.

وو یونگ لی، استاد دانشگاه سئول در رشته مطالعات کره‌شمالی در این رابطه می‌گوید: ورزشکاران در جامعه کره شمالی جزو طبقه نخبگان هستند و همه حمایت‌های ملی از آنها انجام می‌شود.

گو کیونگ بانگ، شخصی که از کره‌شمالی فرار کرده و به کره جنوبی پناهنده شده، می‌گوید، ورزشکاران کره شمالی در کودکی از سوی کمیته‌ ورزش حزب کمونیست انتخاب و به مدارس تخصصی فرستاده می‌شوند. این افراد از جمله معدود شهروندان کره شمالی هستند که می‌توانند غذای روزانه و پول کافی دریافت کنند. بانگ در کره شمالی در یکی از مدارس تخصصی تکواندو درس می‌خواند. به گفته او دانش‌آموزان این مدرسه ۴ ساعت در هفته‌ آموزش‌های ایدئولوژیک می‌بینند.

کیم یو هان، دیگر ورزشکار فراری کره‌شمالی نیز می‌گوید: ورزشکاران کره‌شمالی با ذهنیت دیگری نسبت به سایر ورزشکاران بازی می‌کنند. آنها بیش از هر چیز در اندیشه وفاداری به کشور و رهبرشان هستند. پدر کیم مربی فوتبال بود و مادرش هم در ژیمناستیک به فعالیت می‌پرداخت.

ورزشکاران طلایی کره‌شمالی نظیر کیم اون گوک و آن گوم ای، پس از بازگشت به کشورشان جوایزی نظیر یخچال فریزر، تلویزیون و … دریافت خواهند کرد. علاوه بر این به آنها لقب‌هایی نظیر “قهرمان” و “ورزشکار خلق” داده می‌شود که باعث افزایش وجهه اجتماعی آنها می‌شود.

در سوی دیگر ورزشکارانی که عملکرد ضعیفی داشته باشند، مخصوصا آنهایی که در مقابل کشورهای دشمن نظیر آمریکا و کره جنوبی شکست بخورند، عواقب بدی در انتظارشان است. گزارش‌هایی دریافت شده مبنی بر این که ورزشکاران بازنده مستقیما به اردوگاه‌های کار اجباری فرستاده می‌شوند. البته این گزارش‌ها توسط منابع مستقل تایید نشده‌اند، اما به گفته کیم یو هان پس از رقابت‌هایی نظیر المپیک جلساتی در کره‌شمالی برگزار می‌شود و ورزشکاران به ارزیابی عملکرد خود و دیگران می‌پردازند.

اگر در جریان این جلسات یکی از ورزشکاران به عدم وفاداری به رهبر متهم شود، از ادامه فعالیت ورزشی او جلوگیری و به اردوگاه کار اجباری فرستاده می‌شود.

طبقه بندی: ورزش   |   تعداد بازدید: ۷۶ نفر   |   تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ مرداد
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , المپیک لندن, ورزشکاران کره‌شمالی, کره‌شمالی


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.