یخچال های طبیعی قطب جنوب در حال از بین رفتن

۹ م دیماه ،

گرمایش جهانی علل اصلی ذوب شدن یخ های قسمت غربی قطب جنوب است.

به گزارش خبرنگار علمی  باشگاه خبرنگاران به نقل  از خبرگزاری ANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژی ، گرمایش جهانی یخچال های قطب جنوب را تهدید می کند.

بر اساس این گزارش، گرمایش جهانی بر یخچال های بخش غربی قطب جنوب این قاره سفید، تاثیر گذاشته و وزن بالایی از یخ ها ذوب شده اند.

در واقع تعداد یخچال های طبیعی در حال ذوب دو برابر قبل تصور شده که این موضوع توسط تغییر تازهی که داده های جمع آوری شده از سال ۱۹۵۸ شان داده شده است.

گزارش این تحقیق در مجله علوم طبیعت انتشار یافته است.مطالعه انجام شده توسط گروهی از محققان آمریکایی با هماهنگی دانشگاه اوهایو در منطقه نشان می دهند که افزایش دما به طور متوسط در ۵۲ سال اخیر ۳ برابر شده است و همین امر سبب از دست دادن احتمالی کلاه یخچال های طبیعی می گردد.

دیوید برومویچ یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: این یکی از مناطق جهان است که در آن تغییرات سریع در حال وقوع است با توجه به داده های ارائه شده مجتمع یخچال های طبیعی افزایش ذوب ۱۰ درصدی را نشان می دهد.

تحقیقات تازه برای اولین بار برای پر کردن شکاف و بازسازی تکامل درجه حرارت در طول ۵۲ سال اخیر مجاز شده است.

آمار تازه نشان می دهد افزایش به طور متوسط ۲٫۴ درجه است و این آمار نگران کننده است.
براساس گفته برومویچ گرمایش مستمر در ماه های تابستان می تواند تعادل کل منطقه را که در سمت دریا در حال افزایش است را به همراه داشته باشد.

مطالعات دیگر نشان می دهند که از دست دادن جرم قابل توجهی از یخ ها و ذوب شدن سطح یخ ها می تواند سطح آن دریا را افزایش دهد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.