یدیعوت آحارونوت: حمله به غزه، احساسات ضد اسرائیلی را در جهان شعله‌ور کرد

۰۸م آذر ،

روزنامه آحارونوت در گزارشی فاش کرد:در پی عملیات نظامی “ستون ابر” علیه غزه افزایش احساسات ضد اسرائیلی در جهان به ویژه آمریکا افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در تازه ترین شماره خود با انتشار یافتن گزارشی نوشت: از زمان آغاز عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه، موج احساسات ضد اسرائیلی در جهان به ویژه در آمریکا افزایش یافته است.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از رئیس یکی از سازمان‌های یهودی نوشت: درگیری‌های اخیر میان اسرائیل و حماس در غزه بر تعداد دشمنان اسرائیل در دانشگاه‌های آمریکا افزوده است به طوری که از زمان آغاز عملیات ستون ابرها علیه غزه حدود ۱۰۰ تظاهرات در آمریکا – دو سوم تظاهرات‌هایی که در دانشگاه‌های آمریکا رخ داده – در اعتراض به اقدامات نژادپرستانه اسرائیل بوده و در اکثر این تظاهرات‌ها که با حضور هزاران آمریکایی برگزار شد تظاهرکنندگان با سردادن شعارهای علیه اسرائیل از جمله ” اسرائیلی‌ها مثل نازی‌ها می باشند” اقدامات خصمانه علیه فلسطینی‌ها را محکوم کردند.

همچنین این تظاهرات‌ها با فعالیت‌های یهودیانی که مخالف حضور اسرائیل در اراضی اشغالی می باشند همراه بوده است.

علاوه بر این نزدیک به ۱۵۰ دانشجوی آمریکایی در ایالت نیوجرسی با برگزاری تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی و حمل دست نوشته‌هایی در محکومیت عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه غزه خواهان قیام علیه نژاد پرستی‌های این رژیم شدند.

در این تظاهرات بعضی از اعضای گروه‌ یهودی وضد صهیونیستی “ناتوری کارتا” حضور داشتند.

در سان فرانسیسکو نیز تظاهرات مشابهی در مقابل کنسولگری رژیم صهیونیستی صورت گرفت که در آن جمعی از فعالان عضو سازمان “صدای یهود برای صلح” شرکت کرده و حمله این رژیم به غزه را محکوم کردند.

در نیویورک نیز جمعی از دانشجویان مخالف از جمله یهودیان مخالف صهیونیست‌ها با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی بعضی از آن ها نوشته بود “من یهودی هستم که با حمله اسرائیل به غزه مخالفم” خشم خود را از حملات اسرائیل به ساکنان بی دفاع غزه ابراز کردند.

گذشته از این، در ایتالیا نیز اقلیت یهودی ساکن در این کشور نسبت به خطر افزایش تظاهرات ضد اسرائیلی در اعتراض به عملیات نظامی علیه غزه که بارزترین آن نوشتن عبارت‌های ضد اسرائیلی بر در و دیوار معابد یهود در ایتالیا بود اخطار دادند. به نحوی که رئیس اتحادیه دانشجویان یهودی در ایتالیا اقدام فوری مقامات ایتالیا جهت ممانعت از گسترش این اقدامات را خواستار شده و نسبت به گسترش آن ابراز نگرانی کرد.

وی گفت هر اتفاقی که در شهرهای مختلف ایتالیا رخ می‌دهد به دقت باید کنترل و بررسی شود چرا که شدت یافتن این وقایع را نمی‌توان دست کم گرفته و از آن چشم پوشی کرد.

این اعتراضات به باشگاه‌های فوتبال ایتالیا نیز کشیده شد به طوری که بسیاری از تماشاگران با اطلاع از اینکه شمار بسیاری از شرکت‌کنندگان یهودی و اسرائیلی می باشند شعارهای ضد یهودی سر داده و پلاکاردهای “فلسطین را آزاد کنید” به دست گرفتند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.