یزد، پایتخت قصه و قصه گویی بومی و محلی کشور است

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضایی سه شنبه شب در آیین اختتامیه نخستین جشنواره قصه‌های بومی محلی کشور در یزد افزود: یکی از برنامه های مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گسترش قصه های بومی و محلی است.

وی اظهار داشت: طی سال های اخیر در این زمینه مهم فرهنگی و ادبی که با تاریخ روشن گذشتگان ما عجین شده، کارهای بزرگی صورت گرفته است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: ظرفیت های خوبی در امر قصه گویی و پرداختن به قصه های بومی و محلی وجود دارد که باید با همکاری افراد علاقمند روز به روز گسترش یابد.

رضایی برگزاری جشنواره ملی قصه های بومی و محلی را با حضور قصه گویان و فعالان این عرصه یک حرکت ارزشمند ذکر کرد که طی سال های آینده هم استمرار خواهد داشت.

وی گفت: توجه به قصه و قصه گویی و قصه های بومی و محلی از نکات برجسته ای است که در کشور اسلامی ما سابقه طولانی دارد.

جشنواره قصه های بومی و محلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور ۱۱ قصه‌گو از ۹ استان چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، سمنان، فارس، کردستان، گیلان، مازندران، هرمزگان و یزد به مدت دو روز در استان یزد برگزار شد .

در طول برگزاری جشنواره، قصه گویان مناطق مختلف کشور با لهجه و گویش خود، قصه های ایرانی و اسلامی را روایت کردند.

در مراسم اختتامیه که با حضور جمعی از مسوولان و فعالان بخش کودکان و نوجوانان در سالن فرهنگ یزد برگزار شد، با لوح سپاس و هدایایی از ۱۱ قصه گوی برتر کشور تجلیل بعمل آمد .ک۲

۷۵۳۶/۱۹۶۸**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۱۳۷۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.