یکصد کیلومتر راه روستایی در شهرستان دهگلان به بهره برداری رسید

به گزارش ایرنا، مهندس ‘علی نیکزاد’ پس از افتتاح ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی با اشاره به اجرای پروژه های مهر ماندگار در کشور گفت: در حوزه راه و شهرسازی در استان کردستان نیز حدود هفت پروژه تعریف شده که روند اجرای آن ها به خوبی پیش می رود.

وی به طرح بزرگراه میاندوآب به کرمانشاه به عنوان یکی از این طرح ها اشاره کرد و گفت: بیشترین طول این بزرگراه در استان کردستان قرار دارد که پروژه آن در استان فعال است.

مهندس نیکزاد همچنین احداث بزرگراه سنندج به همدان را از دیگر طرح های مهر ماندگار ذکر کرد و افزود: آهنگ رشد این طرح نیز خوب است و مسیر همدان به قروه تا پایان شهریورماه امسال به بهره برداری می رسد.

وزیر راه و شهرسازی از بزرگراه سنندج به مریوان به عنوان دیگر طرح های مهر ماندگار در حوزه راه سازی اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح ۶۲ کیلومتر راه اصلی باید احداث شود.

وی ایجاد کنار گذر در شهر مریوان و چهار بانده کردن راه مریوان به مرز باشماق را از دیگر طرح ها ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه مرز باشماق مریوان دومین مرز صادراتی کشور محسوب می شود, بهسازی این مسیر از اهمیت فراوانی برخوردار است و یکی از طرح های اولویت دار استان است.

وزیر راه و شهرسازی از بیمارستان های سروآباد و دهگلان نیز به عنوان دیگر طرح های این حوزه نام برد و گفت: بیمارستان سروآباد ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و آماده بهره برداری است.

مهندس نیکزاد در ادامه با اشاره به پروژه تکمیل آسفالت راه‌های روستایی در قالب مهر ماندگار در کردستان گفت: این طرح شامل روستاهایی با جمعیت ۵۰ خانوار به بالا می شود.

وی افزود: سالانه حدود ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان کردستان آسفالت می‌ شود.

مهندس نیکزاد و هیات همراه در ادامه با حضور در شهرستان دهگلان از وضعیت بیمارستان در دست احداث این شهرستان نیز بازدید کرد.

مهندس نیکزاد در جریان بازدید از پروژه ۳۲ تختخوابی دهگلان با بیان اینکه این پروژه جزو کارهای مهر ماندگار است، گفت: در حال حاضر این پروژه از ۲۷ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و تا پایان دولت دهم باید به اتمام برسد.

۷۳۵۲/۵۷۰/۳۲۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۷۸۴۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.