یکصد هزار شناسنامه فنی برای مدارس کشور صادر شد

‘محمدحسین ترابی زاده’ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : یکصد هزار دستگاه مدرسه تحت پوشش این طرح قرار داشتند.

وی ادامه داد: این شناسنامه از این پس مبنایی برای برنامه ریزی و سازماندهی فضاهای آموزش خواهد بود و به تفکیک استان ها در اختیار مدیران نوسازی قرار می گیرد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت : در این شناسنامه ها مشخصات فیزیکی مدارس از نظر استحکام، نیازمندی به تخریب و مقاوم سازی یا فاقد استحکام قید شده است.

ترابی زاده اضافه کرد: همچنین در این شناسنامه ها وضعیت سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس و سایر اطلاعات مربوط به تجیهزات مدارس نیز قید شده است.

وی اضافه کرد: موضوع ایجاد شناسنامه فنی فضای مدارس از سال ۱۳۸۲ در دستور کار بوده و پس از توقفی چند ساله دوباره در سال ۱۳۸۸ در دستور کار سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قرار گرفت.

ترابی زاده درباره چهار موضوع زمین، فضا، ساختمان و واحد سازمانی در بحث شناسنامه فنی مدارس گفت : در این شناسنامه، در بخش ظرفیت ساختمان‌های آموزشی بخش فضای آموزشی و غیرآموزشی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه شناسنامه مدارس به وسیله کد به سیستم اطلاعات دانش آموزی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرروش متصل می شود، گفت: در این شناسنامه، بخش املاک و مسایل حقوقی مدارس نیز لحاظ شده است.

اجتمام**۹۱۰۵ ۱۵۶۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۰۸۴۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.