یکهزار و ۲۸۰ میلیارد ریال صرف فعالیت های قرآنی کشور می شود

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام علیرضا سعیدی ، شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از قرآن آموزان برتر در اردبیل افزود : این مبلغ از محل نیم درصد از اعتبارهای مربوط به هزینه های ادارات، سازمان ها و ارگان ها که از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شده ، اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد : نهادهای رسمی قانون گذاری کشور در چند سال اخیر در زمینه حمایت از ترویج و گسترش فرهنگ ارزشمند قرآن مجید در جامعه تلاش های چشمگیری داشته اند و شاهد تحول های زیادی در این ارتباط هستیم.

سعیدی اعطای مدرک رسمی برای حافظان قرآن مجید در ایران در چهار سطح را از جمله این تحولات ذکر کرد و گفت : این موضوع به عنوان یکی از افتخارهای بزرگ در زمینه فعالیت های قرآنی در ایران اسلامی محسوب می شود.

سعیدی ادامه داد : به تمام موسسه های قرآنی دارای مجوز در ایران همه ساله مبالغی برای ساخت و ساز موسسه ها و مراکز و تجهیز آنها پرداخت می شود.

او بیان کرد : موسسه ها و مراکز قرآنی برای هر فرد علاقه مندو مشتاق فراگیری قرآن کلاس های آموزشی در زمینه قرائت ، حفظ و مفاهیم قرآن مجید برگزار می کند.

حجت الاسلام سعیدی با تقدیر از فعالیت های قرآنی در استان اردبیل افزود : در عین حال فعالیت های قرآنی این با توجه به استعداها ، پیشینه غنی مذهبی و تاریخی و شهرت منطقه به عنوان شهر حسینی و ولایت مدار بیش از این باید باشد.

وی تصریح کرد که وجود تعداد ۴۰ تا ۵۰ موسسه قرآنی برای استانی مانند اردبیل ناکافی است هرچند که هر یک از این موسسه ها ۱۰ تا ۲۰ شعبه دارند.

۵۹۲ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۲۳۱۵۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.