یکی از تجهیزات تاسیسات تقویت فشار گاز در منطقه شش عملیات انتقال گاز ساخته شد

عبدالرسول داوود نژاد پنجشنبه درگفت وگوبا خبرنگارایرنا افزود: برد کنترلی درایر کمپرسور هوا تا پیش از این در انحصار یک شرکت خارجی بود که پس از محدودیت های ایجاد شده در تأمین آن، کارشناسان متخصص منطقه شش عملیات انتقال گاز در تأسیسات تقویت فشار گاز سیرجان موفق به طراحی، ساخت و بومی کردن این قطعه شدند.

وی ادامه داد:به علت کارکرد مداوم درشرایط کاری حساس، یکی از بردهای درایر کنترلی کمپرسور تأمین کننده هوای ابزار دقیق تأسیسات، معیوب و از سرویس خارج شد که موفق به طراحی، ساخت و بومی سازی این برد توسط کارشناسان تأسیسات تقویت فشار گاز سیرجان شدیم.

سرپرست منطقه شش عملیات انتقال گاز کشور اضافه کرد: در طراحی و ساخت این برد پنج نفر از کارشناسان تأسیسات با تلاش شبانه روزی فعالیت کردند و سود صرفه جویی بدست آمده از این اقدام برابر با ۱۲۰میلیارد ریال شد.

داوود نژاد گفت:‌بومی سازی تکنولوژی واستفاده ازقطعات متداول،قابلیت تغییر در برنامه نرم افزاری، قطع نیاز به خرید از خارج کشور، قابلیت زمان بندی متنوع و دقیق سیکل کاری طبق نیاز بهره بردار، قابلیت ارتقا و تغییر درعملکرد کنترل گر با توجه به نیاز بهره بردار ( سخت افزار) و همچنین قیمت پایین آن از جمله مزایای برد ساخته شده نسبت به نمونه خارجی آن است.

کمپرسورهای تأمین کننده هوا ابزار دقیق تأسیسات، از جمله تجهیزات حائز اهمیت در تاسیسات تقویت فشار گاز محسوب می شوند.ک/۳

۸۱۴۴/۶۶۸ / ۶۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۷۵۴۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.