یک فعال سیاسی در نیویورک: ایران به دنبال تولید سلاح هسته ای نیست

ریچارد گریو در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت زمان آن فرا رسیده که مردم آمریکا بدانند کشور ایران به عنوان عضو ان.پی.تی و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی حق دارد، برنامه غنی سازی اورانیوم داشته باشد.

وی افزود: ایران تاکنون تلاش های زیادی در راستای اثبات صلح آمیز بودن برنامه های هسته ای خود انجام داده است.

وی با انتقاد از لفاظی های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: هر گونه ماجراجویی و تعرض به خاک ایران، خاورمیانه را به ناامنی و آشوب می کشاند.

وی اظهار داشت: اینکه آمریکا و رژیم اسراییل بدون هیچ دلیل و مدرکی کشوری را تهدید به حمله نظامی می کند، نقض آشکار قوانین بین المللی است.

این فعال سیاسی دفاع ملت و دولت ایران در برابر هرگونه تجاوز و تعرض احتمالی را حق طبیعی و مسلم مردم کشورمان دانست و گفت: در صورت هر گونه تعرض به ایران، جنگ به سایر مناطق خاورمیانه نیز کشیده می شود و خسارت های فراوانی به بار می آورد.

وی با انتقاد از سیاست و رفتار دوگانه دولتمردان آمریکایی افزود : در حالی که آمریکا ۱۰ هزار کلاهک هسته ای و اسرائیل ۴۰۰ کلاهک هسته ای دارند، از خطر ایرانی که حتی یک سلاح هسته ای هم ندارد برای صلح و امنیت منطقه دم می زنند.

وی افزود: آمریکا از رژیم اسراییل که تنها کشور دارنده سلاح هسته ای در خاورمیانه است، حمایت می کند.

ریچارد گریو از مردم آمریکا به هوشیاری کامل در برابر سیاست های خصمانه و جنگ طلبانه برخی از دولتمردان آمریکایی دعوت کرد و گفت : مردم آمریکا باید مخالفت شدید خود را تجاوز و تهدید نظامی به سایر کشورها اعلام کنند.

اروپام/ ۲۲۵۲**۱۹۰۸**۱۵۱۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۲۴۲۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.