یک مسئول سوری شایعه وقوع جنگ داخلی در سوریه را رد کرد

به گزارش ایرنا از دمشق، روزنامه ‘الوطن’ چاپ سوریه در شماره روز چهارشنبه با انتشار این مطلب به نقل از مسئول سوری که خواست نامش فاش نشود، افزود: اظهارات لادسوس نشان می دهد که او معنای ‘جنگ خانگی’ و ‘حملات تروریستی’ علیه سوریه را نمی داند.

این مسئول سوری از مسئولان سازمان ملل خواست که ابزاری در دست امریکا نباشند و اظهارات سران این کشور را بدون فکر کردن تکرار نکنند.

وی افزود که مسئولان سازمان ملل باید از یکسونگری خودداری کنند و حقایق را آشکار سازند و طرفی را که همکاری با طرح کوفی عنان فرستاده سازمان ملل برای حل بحران سوریه را رد کرده، معرفی کنند.

عنان روز ۲۴ فروردین ماه سال جاری طرح شش بندی برای حل بحران سوریه ارائه کرد که توقف خشونت و مذاکره دولت سوریه با مخالفان دو بند عمده آن است.

شورای امنیت سازمان ملل بر اساس این طرح قطعنامه ۲۰۴۳ را تصویب کرد که بر مبنای آن ۳۰۰ ناظر بر آتش بس به سوریه اعزام شدند.

این مسئول سوری که با الوطن گفت و گو کرد، افزود: لادسوس نیک می داند سوریه توافقنامه (امضا شده بین سازمان ملل و دولت سوریه در مورد فعالیت ناطران بین المللی) را به طور دقیق اجرا کرده است و از او می خواهیم حقایق را به صورت شفاف بازگو کند.

وی در ادامه افزود که این مسئول سازمان ملل خوب می داند که عناصر مسلح با حمایت آمریکا، عربستان، قطر و ترکیه طرح عنان را رد کرده اند و بر روی هیات سازمان ملل در سوریه آتش گشودند و از ورود آنها به مناطقی مشخص جلوگیری کرده اند.

به گفته این مسئول سوری، این عناصر مسلح هستند که کنترل خود را بر لانه هایشان از دست داده اند و دولت سوریه هیچگاه کنترل خود را از دست نداده است.

این مسئول سوری بار دیگر بر حمایت کشور متبوعش از طرح عنان تاکید کرد و حفظ جان ناظران بین المللی و کمک به آنها در اجرای ماموریتشان را از وظایف دولت سوریه دانست.

خاورم**۱۴۳۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۱۵۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.