یک مقام ارشد روسیه با نخست وزیر هند دیدار کرد

به گزارش ایرنا این مقام ارشد روسیه که در سفر رسمی دو روزه در راس هیات بلندپایه ای در دهلی نو بسر می برد با نخست وزیر هند در خصوص همکاری های نظامی و اقتصادی و هسته ای دو کشور نیز گفت وگو کرد.

روگوزین پیش از این در نشست کمیسیون بین دولتی هند و روسیه شرکت نمود و در باره موضوعات مختلف از جمله همکاری های هسته ای صلح آمیز، تجارت دو جانبه و دیگر موضوعات کلیدی از جمله شرایط سرمایه گذاری در بخش ارتباطات دور هند، مذاکره کرد.

وی همچنین با اس. ام. کریشنا وزیر امور خارجه هند نیز ملاقات کرده و در باره شرکت ارتباطات راه دور ‘سیستما’ (Sistema ) با وی گفت و گو کرد.

معاون نخست وزیر روسیه در باره مسایل مربوط به سرمایه گذاری خارجی ، بخصوص نبود اطمینان در باره سهام این کشور در شرکت های هندی با مقام های این کشور گفتگو کرد.

معاون نخست وزیر روسیه همچنین با آناند شارما، وزیر بازرگانی و صنعت هند نیز مذاکراتی داشته است و نگرانی خود را در باره فعالیت شرکت اس اس تی ال که دولت روسیه حدود ۱۷ درصد در آن سهم دارد ابراز داشت.

شرکت ‘اس اس تی ال’ ( SSTL) یکی از ۱۲۲ شرکتی بود که دادگاه عالی در اویل ماه میلادی جاری مجوز آن را باطل کرد.

به گزارش ایرنا، هیات روسی که به دهلی نو سفر کرد ، در باره ادامه فعالیت اس اس تی ال در هند با مقام های این کشور نیز گفت و گو کرده است.

بر اساس دستور دادگاه عالی، این شرکت برای ادامه کار، باید قبل از ۳۱ اوت نسل دوم فناوری تلفن بیسیم را از طریق اعلام مناقصه خریداری کند.

روگوزین در صدر هیات بلندپایه ای شامل رییس خدمات نظامی و همکاری فنی، معاون اول رییس کل شرکت کشوری و رییس هیات رییسه شرکت سیستما ‘ در کمیسیون بین دولتی هند و روسیه در دهلی نو شرکت کرد.

در این کمیسیون، دو طرف در باره موضوعات مختلف از جمله همکاری هسته ای صلح آمیز، تجارت دو جانبه و دیگر موضوعات کلیدی از جمله شرایط سرمایه گذاری در بخش ارتباطات دور هند، مذاکره کردند.

در دیدار هیات روسی از هند، دهلی نو و مسکو همچنین در مورد مطالعه مشترک برای انعقاد قرارداد همکاری اقتصادی جامع با اتحادیه گمرکات روسیه سفید، قزاقستان و روسیه به توافق رسیدند.

گفتنی است در سال ۲۰۱۱ حجم تجارت روسیه و هند حدود ۹ میلیارد دلار بود.

آساق ** ۵۸۹**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۶۳۳۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.