یک مقام ارشد چین: روابط با ایران توسعه با ثباتی دارد

به گزارش ایرنا ، این مقام ارشد جمهوری خلق چین این مطلب را در نشستی با ‘ لطف الله فروزنده’ معاون رییس جمهوری اسلامی ایران بیان کرد.

فروزنده که در راس هیاتی به پکن سفر کرده عصر امروز با ‘لی یوان چائو’ دیدار و گفت وگو کرد.

چائو که عضو دفتر سیاسی و رییس بخش سازماندهی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین است، گفت: اعتماد متقابل سیاسی بین ایران و چین افزایش یافته است .

وی تاکید کرد: چین مایل است همراه با ایران ضمن توسعه روابط دو کشور به پیشبرد همکاری ها در زمینه توسعه منابع انسانی نیز بپردازد.

معاون رییس جمهوری ایران نیز در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و کهن بین دو ملت ایران و چین تاکید کرد: تهران تمایل دارد مبادلات و همکاری های خود با چین را در زمینه های مختلف گسترش دهد.

فروزنده عصر دیروز در راس هیاتی وارد پکن شد.

وی صبح امروز با ‘ ین وی مین ‘، وزیر منابع انسانی و تامین اجتماعی چین بیش از دو ساعت دیدار و گفت وگو کرد.

در این نشست که معاونان وزارت منابع انسانی چین و هیات همراه معاون رییس جمهوری ایران حضور داشتند، دو طرف در زمینه های مختلف از جمله مدل مشترک مدیریتی، نظام ارزیابی عملکرد منابع انسانی ، تربیت نیروهای متناسب با بازار کار و مفید در توسعه کشور، توانمند سازی نیروی انسانی و اشتغال زایی بحث و تبادل نظر کردند.

شماری از اعضای آکادمی علوم اجتماعی چین نیز قرار است فردا (پنجشنبه) با معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری ایران در پکن دیدار کنند.

آساق ** ۲۷۵ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۶۸۷۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.