یک مقام شرکت فرودگاه های کشور:سه هزار میلیارد ریال از شرکت های هواپیمایی طلب داریم

اصغر نورالله زاده روز جمعه در گفت و گو با ایرنا در همدان افزود: شرکت های هواپیمایی به علت بهره گیری از خدمات ناوبری و هوانوردی بدهکار هستند.

وی اضافه کرد: برای وصول مطالبات از شرکت های هواپیمایی برخی قوانین نظیر ماده ۸۷ قانون وصول اصلاح شد که طبق این قانون اگر شرکت های هواپیمایی بدهی خود را در موعد مقرر پرداخت نکنند تصرف در اموال عمومی محسوب شده و امکان برداشت از حساب های این شرکت ها برای ما فراهم می شود.

وی درباره آیین نامه اجرای ماده ۶۳ قانون وصول که دولت آن را تصویب و ابلاغ کرد، گفت: شرکت های هواپیمایی که اقدام به پرداخت صورتحساب خود حداکثر پس از یکماه از ارسال صورتحساب نکنند مشمول جریمه می شوند و امکان برداشت از حساب های آن ها وجود دارد.

وی اصلاح قوانین وصول برخی از درآمدهای دولت را در قالب خدمات رسانی مطلوب و دریافت حق و حقوق دولت از شرکت های هواپیمایی دانست و بیان کرد: تمامی شرکت های هواپیمایی بجز یکی از آنها خصوصی هستند که آن نیز به بخش خصوصی واگذار می شود.

مدیرکل دفتر برنامه و بودجه شرکت فرودگاه‌های کشور همچنین در ارتباط با تشکیلات تفصیلی جدید فرودگاه‌های کشور بیان کرد: فرودگاه های کشور بر اساس ۱۱ شاخص در چهار گروه ویژه، A,B,C طبقه ‌بندی می‌شوند.

نورالله زاده افزود: این شاخص‌ها منطبق با نیازهای فرودگاه‌ها و بر اساس عملکرد آنان است و به هر میزانی که شاخص‌های عملیاتی در فرودگاه‌ها ارتقا پیدا کند، تشکیلات آنها نیز به صورت پویا اصلاح می شودو پست‌های سازمانی آنها افزایش پیدا می کند.

وی مهمترین پارامتر طبقه بندی فرودگاه ها را اعزام و پذیرش مسافر و نشست و برخاست هواپیما ذکر کرد و اظهار داشت: چنانچه این دو شاخص ارتقا یابد فرودگاه ها نیز طبق مکانیزم طراحی شده از یک رتبه به رتبه بالاتر ارتقا می یابند

وی گفت: در حال حاضر فرودگاه همدان جزو طبقه کلاس C است که طبق طبقه بندی جزو پایین ترین فرودگاه ها به شمار می رود.ک/۳

۷۵۲۵/۵۵۱ / ۶۷۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۹۳۱۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.