یک میلیون و ۱۲۰ هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت جسمانی شرکت کردند

‘ محمد اعتصام ‘ روز چهارشنبه در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، هدف از اجرای این طرح را شناسایی و جایابی دانش آموزان دارای مشکل عنوان کرد.

وی بکارگیری نیروهای توانمند متخصص شاغل در آموزش و پرورش را در پایگاه های سنجش سلامت به خاطر تعامل خوب، منطقی و عاطفی با نوآموزان و اولیای آنان بسیار موثر دانست.

اعتصام با اعلام رضایت از عملکرد خوب آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی آن را مرهون تدبیر مدیریت آموزش و پرورش استان و تلاش معلمان دلسوز و توانمند برشمرد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان استثنایی آیاتی از آیات خداوند و بهشتیان روی زمین هستند، افزود: خدمت به این قشر از جمعیت دانش آموزی عبادت بوده و معلمان استثنایی هم عاشقانه به این دانش آموزان خدمت می کنند.

اعتصام جمعیت دانش آموزان استثنایی در کشور را ۱۰۵هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۷۰ هزار نفر در آموزش و پرورش استثنایی و ۳۵ هزار نفر در مدارس عادی به صورت تلفیقی و ترکیبی مشغول به تحصیل هستند.

معاون پرورشی و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی کشور نسبت معلمان استثنایی به دانش آموزان استثنایی را یک به سه و نیم اعلام کرد و گفت: این نسبت به متوسط کشورهای توسعه یافته نزدیک است.

اعتصام همچنین از برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی ویژه دانش آموزان استثنایی در تعطیلات تابستانی خبر داد.

۷۲۴۰/۵۸۷/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۲۱۱۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.