یک هفته با ورزش ایران در میادین بین المللی

در این رقابت ها حسن رحیمی ، مسعود اسماعیل پور، مهدی تقوی، صادق گودرزی، احسان لشگری، رضا یزدانی و کمیل قاسمی ۷ کشتی گیر المپیکی ایران به ترتیب توانستند مدال طلای وزن های ۵۵، ۶۰ ، ۶۶ ، ۷۴ ، ۸۴ ، ۹۶ و ۱۲۰ کیلوگرم را به خود اختصاص بدهند.

** تیم ملی سپک تاکرای مردان ایران در مسابقات سید ۲ جهانی تایلند به مقام قهرمانی دست یافت و به سید یک که شامل تیم های پرقدرت جهان است راه یافت.

این تیم در دیدار پایانی توانست تیم برزیل را با حساب ۳ بر صفر شکست داده عنوان قهرمانی را کسب کند.

** تیم والیبال باشگاه کاله نماینده ایران در رقابت های قهرمانی باشگاه های آسیا با پیروزی مقابل تیم آلماتی قزاقستان به عنوان سومی این رقابت ها دست یافت.

** تیم نابینایان و کم بینایان ایران با کسب چهار مدال طلا، ۶ نقره و چهار برنز و ۶۰ امتیاز به مقام قهرمانی مسابقات پاورلیفتینگ جهان دست یافت.

این برای نهمین بار است که ایران بر سکوی نخست پاورلیفتینگ جهان قرار می گیرد.

در این رقابت ها که در شهر اورلاندو در ایالت فلوریدا آمریکا برگزار شد، نمایندگان ۲۲ کشورجهان حضور داشتند.

** تیم فوتسال’گیتی پسند’اصفهان باغلبه بر تیم ‘آردوس’ازبکستان عنوان قهرمانی سومین دوره مسابقات باشگاه های آسیا را به خود اختصاص داد.

این تیم در دیدار نهایی این مسابقات با نتیجه دو بر یک تیم ‘آردوس’ ازبکستان را شکست داد و قهرمان شد.

** محمد کشاورز بازیکن تیم فوتسال گیتی پسند، عنوان بهترین بازیکن سومین دوره مسابقات فوتسال باشگاههای آسیا را به خود اختصاص داد.

** تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران با کسب چهار مدال طلا، یک نقره و یک برنز و ۷۵ امتیاز، عنوان نایب قهرمانی رقابت های نوجوانان سال ۲۰۱۲ آسیا را که در شهر بیشکک قرقیزستان برگزار شد، کسب کرد.

در این رقابت ها قرقیزستان با کسب ۸۰ امتیاز قهرمان شد و تیم قزاقستان نیز با ۶۸ امتیاز، مقام سوم را کسب کرد.

** نمایندگان شنای معلولان کشورمان در رقابت های بین المللی معلولان آلمان به ۵ مدال طلا، ۸ نقره و ۵ برنز دست یافتند.

** تیم ملی فوتبال ایران در تازه ترین رده بندی اعلام شده از سوی فدراسیون بین المللی فوتبال ( فیفا ) با پنج پله نزول نسبت به ماه گذشته گذشته در رده پنجاهم جدول رده بندی برترین تیم های فوتبال جهان قرار گرفت.

تیم ایران در رده بندی جدید با ۵۸۱ امتیاز در بین تیم هایی آسیایی مکان چهارم را به دست آورد.

** رضا قاسمی و مریم طوسی موفق شدند در رقابت های بین المللی قزاقستان در ماده ۲۰۰ متر مردان و زنان رکورد ایران را جابه جا کنند.

** تیم فوتبال زیر ۲۲ سال ایران با ۴ پیروزی، یک تساوی و ۱۳ امتیاز در رقابت های مقدماتی مسابقه های فوتبال قهرمانی آسیا در مالزی ضمن کسب عنوان نخست، به مرحله نهایی این رقابت ها صعود کرد.

تیم ایران که در گروه سوم این رقابت ها قرار داشت، با پیروزی مقابل تیم های کویت، قطر، مالدیو و تاجیکستان و یک تساوی برابر تیم بحرین به کار خود پایان داد.

** شطرنج بازان نوجوان ایران در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۱۲ آسیا در بخش انفرادی موفق به کسب ۴ مدال طلا، ۲ نقره و ۱ برنز و در بخش تیمی نیز یک مدال طلا، دو نقره و دو برنز کسب کردند.

** تیم کیک بوکسینگ فدراسیون ورزش های رزمی ایران با کسب ۶ مدال طلا، یک نقره و یک برنز به کار خود در مسابقه های جهانی یونان پایان داد.

** تیم ملی سپک تاکرای مردان کشورمان روزشنبه در رقابتهای ‘تیمی’ مسابقات جهانی بانکوک توانست برابر چین به برتری دست یافته و راهی فینال شود.

** ‘محمد ارزنده’ رکورددار پرش طول ایران، درآخرین فرصت رکوردگیری بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن با پرشی به طول ۸ متر و ۱۷ سانتی متر ضمن شکستن رکورد ایران، ورودی بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن را کسب کرد.

** با کسب سهمیه پرش طول از سوی محمد ارزنده تعداد سهمیه های ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن به عدد ۵۴ رسید.

** قضاوت مسابقه های تکواندوی بازی های المپیک۲۰۱۲ لندن برعهده ۳۰ داور از کشورهای مختلف خواهد بود که شهرام اربابی نیز به عنوان نماینده داوران تکواندو ایران در این فهرست وجود دارد.

وی سابقه قضاوت در المپیک ۲۰۰۸ پکن را نیز در کارنامه دارد.

** تیم منتخب تهران که به نمایندگی از کاراته ایران در مسابقات بین المللی یونان شرکت کرده بود در مجموع چهار رده سنی با کسب سه نشان طلا، چهار نقره و چهار برنز به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

در این رقابت ها که با حضور ۲۲۳ کاراته کا از ۲۵ کشور برگزار شد، تیم مصر با ۱۴ طلا،۹ نقره و ۳ برنز به مقام قهرمانی دست یافت.

یونان میزبان بازی ها نیز با کسب ۳ مدال طلا، ۳ نقره و ۱۴ برنز پایین تر از تیم تهران بر سکوی سوم ایستاد و هنک کنگ با ۳ طلا یک نقره و ۲ برنز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

۱۵۹۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۹۷۰۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.