یک گام تا کشف حقیقت/ لباس‌های امام موسی صدر در لیبی پیدا شد

به گزارش ایرنا از بیروت، دولت لیبی در زمان قذافی مدعی شده بود، امام صدر و همراهانش روز۳۱ اوت با هواپیمای خطوط هوایی ایتالیا، لیبی را به مقصد رم ترک گفته‌اند و بنابراین موضوع به آن‌ها ربطی ندارد.

به همین منظور و با ایجاد صحنه ای ساختگی، دو نفر از وابستگان به خود را با انجام گریم شبیه امام موسی صدر درست کرده و همراه با چمدان وی به هتلی که در رم رزرو شده بود، فرستادند.

اما مصطفی عبدالجلیل بامداد شنبه در گفتگویی تلویزیونی اعلام کرد: فردی که قذافی مدعی خروج وی از لیبی بوده، فردی مشابه امام موسی بوده و نه خود ایشان؛ جدا از اینکه ما لباس های امام موسی را هم اخیرا در لیبی پیدا کردیم.

وی افزود: ما همچنین قبر دسته جمعی را پیدا کردیم که معتقدیم جنازه امام موسی صدر هم بین اجساد پیدا شده بوده اما دولت لبنان خواستار بررسی دی ان ای این جنازه با استفاده از آخرین تکنولوژی روز در بیروت شد و پس از گذشت ۳ ماه هنوز جوابی به ما نداده است.

عبدالجلیل در پایان به طور تلویحی به علت شهادت احتمالی امام موسی صدر اشاره کرد و گفت:آخرین گفتگوی میان وی و معمر قذافی چندان دوستانه نبوده چراکه قذافی تغییر در برخی مفاهیم اسلامی را از ایشان درخواست کرده بود.

چندی پیش خبری در روزنامه لبنانی اللواء منتشر شد که نوشته بود که امام موسی صدر تا ۲۰ سال پس از ربوده شدن زنده بوده و در شرایطی سخت در سلولی در زیر اتاق رئیس زندان مرکزی طرابلس نگهداری می شده است.

براساس ادعای منبع اللواء که فردی از شورای انتقالی لیبی ذکر شده است، امام صدر در سال ۱۹۹۸ بر اثر بیماری ناشی از شرایط زندان، درگذشته است.

به دنبال سقوط نظام معمر قذافی رییس جمهور مخلوع و معدوم لیبی، تلاش ها درخصوص تعیین سرنوشت نهایی امام موسی صدر به اوج خود رسیده است؛ پیگیری هایی که بیشتر از شهادت مظلومانه این چهره سیاسی شیعی حکایت دارد.

بسیاری از تحلیلگران سیاسی بر این باورند که اگر ایشان تاکنون زنده و در زندانهای قذافی بود، قطعا تاکنون محل اختفای او کشف شده و آزاد می شد و یا حداقل از سرنوشت او خبری به دست می آمد.

امام موسی صدر رییس مجلس اعلای شیعیان لبنان درسال ۱۹۷۸میلادی طی سفر به لیبی همراه با شیخ ‘محمد یعقوب’ و ‘عباس بدرالدین'( خبرنگار) توسط دولت لیبی ربوده شده و به رغم تلاش های دولت لبنان در شناسایی سرنوشت امام موسی صدر و همراهانش، تاکنون هیچ خبری از سرنوشت آنها به دست نیامده است.

خاور**۱۰۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۴۸۲۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.