“یلدا” قربانی تزریق اشتباه واکسن

به گزارش ممتازنیوز به نقل از مهر، هنوز چهار سالش تمام نشده که به ناچار یک چشمش را تخلیه کردند و بدن نحیفش را غده ها و دمل های عفونی آزار می دهند.
یلدا نونهالی چهار ساله است که همراه با پدر و مادر و برادر کوچکش در یکی از روستاهای دور افتاده شهرستان نیکشهر زندگی می کنند. طاها برادر کوچک یلدا نیز از بیماری عفونت ریه رنج می برد.
چنل بهاالدینی پدر یلدا و طاها در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ما اهل روستای زبرینگ شهرستان نیک شهر سیستان بلوچستان هستیم.
وی افزود: یلدا که اکنون چهارساله است از چهارماهگی بدلیل تزریق واکسن اشتباهی با مشکل عفونی شدن بدنش مواجه شد.
وی گفت: ابتدا زیر بغل هایش آبسه کرد که بعد از مدتی با انجام عمل جراحی بهتر شد.
پدر یلدا بیان داشت: با گذشت مدت کوتاهی تاول های عفونی در لگن، کمر، صورت، سر و زیر دو چشمش رشد کرد.
وی گفت: یلدا از دوسالگی چشم هایش آبسه کرد و به حدی رسید که به اجبار چشم چپش را تخلیه کردند و در حال حاضر یکی از چشم هایش بینایی دارد که آن هم گوشت اضافه در آورده و زمانی که می خوابد چشمش باز است و بسته نمی شود.
وی ادامه داد: چشم یلدا قبلا بینایی داشت اما به دلیل عفونت بارها به پزشکان اعلام کردم که ممکن است دخترم چشمش را از دست بدهد اما در جواب می گفتند با دارو مداوا می شود البته کمی چشمش به دلیل اینکه گوشتی دور آن را احاطه کرده بود، بیرون زده بود و متاسفانه دخترم یک چشمش را از دست داد.
وی افزود: هنوز چشم دوم یلدا که عفونت دارد عمل نشده و منتظر هستیم زودتر این عمل انجام شود زیرا یکی دیگر از پزشکان گفته است که بعد از عمل چشم، غده های دیگر را عمل می کند.
بهاالدینی اظهار داشت: بر اساس گفته پزشکان عفونتی از چشم چپ وارد مغز و اعصاب شده و تشکیل غده داده بود که پس از انجام عمل جراحی غده ها برداشته شد.
وی افزود: غده دیگری در پشت گوش یلدا درآمده و یکی دیگر نیز روی همان قسمتی که قبلا عمل کرده بود مجددا ظاهر شده است.
وی گفت: یلدا کوچولو برای راه رفتن هم مشکل دارد و براحتی نمی تواند راه برود.
پدر یلدا کوچولو بیان داشت: از دوسالگی دخترم تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته اما تاکنون هیچ کمک قابل توجهی نشده است.
وی از هزینه های زیاد درمان فرزندش  نگران است زیرا شغلش کشاورزی است و در آمد زیادی ندارد که آن هم به دلیل خشکسالی های مداوم چند ساله در منطقه بر مشکلات آنان افزوده و حتی برای امرار معاش با مشکل رو برو هستند.
بهاالدینی ادامه داد: حداکثر در آمد ماهیانه ام ۳۰۰ هزار تومان است که به هیچ عنوان جوابگوی نیازهای زندگی نیست و برای هزینه های درمان فرزندم تاکنون مبالغ زیادی وام بانکی گرفته و از اقوام و آشنایان قرض کرده ام.
وی گفت: هزینه های درمان سرسام آور و از عهده من خارج است، دفعه قبل که یلدا را برای درمان به کرمان بردیم طبق دستور پزشک باید ۳۰ عدد آمپول خریداری می کردم که قیمت هر کدام ۳۰۰ هزار تومان بود.
وی افزود: خوشبختانه ۲۰ عدد از آمپول ها را یک خیر و ۱۰ عدد دیگر را خیری دیگری خریداری کردند.
پدر یلدا بیان داشت: دارای دو فرزند هستم که پسر کوچکم نیز دچار عفونت ریه شده و تحت درمان است. پدر یلدا که اکنون برای ادامه درمان فرزندش در تهران بسر می برد، گفت: تاکنون فرزندم را سه بار برای درمان به تهران آورده ام و هر دفعه هم ۲۰ تا ۳۸ روز بستری شده، پنج بار به مشهد مقدس رفتیم که در آنجا هم هر بار ۱۰ تا ۱۲ روز بستری شده، چهار بار کرمان و دوبار هم به کاشان برده ایم.
وی می گوید: ۱۷ روز نیز در بیمارستان زاهدان بستری شده و مراجعه به بیمارستان های ایرانشهر نیز شمارش از دستمان خارج است.
بهاالدینی با شکرگزاری به درگان خداوند افزود: تاکنون هیچ نهاد دولتی و غیر دولتی به وی کمکی نکرده این در حالیست که وضعیت جسمانی یلدا کوچولو نیز مساعد نیست.
وی گفت: سازمان بهزیستی از سه سال پیش برای یلدا ۷۰ درصد معلولیت تعیین کرده ولی تاکنون هیچگونه کمکی نکرده و کارت معلولیتش نیز صادر نشده است.
وی اظهار داشت: چندی پیش زمانی که در تهران با مشکل مالی رو به رو شدم برای درخواست کمک به نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی مراجعه کرده و مشکلم را برای وی تشریح کردم اما او هم بجز دو نامه برای بهزیستی تهران و زاهدان هیچ کمکی نکرد.
وی افزود: وقتی نامه را به بهزیستی تهران ارائه کردم تنها ۲۰ هزار تومان به من کمک کردند که این مبلغ هم فقط کرایه تاکسی از بیمارستان تا بهزیستی و برگشت شد. وی گفت: هنوز به بهزیستی زاهدان مراجعه نکرده ام.
بهاالدینی در ارتباط با تزریق اشتباه گفت: واکسن در روستای زبرینگ تزریق شد و تاکنون شکایتی از شخص تزریق کننده واکسن نکرده ایم.
در همین رابطه مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان در تماس خبرنگار مهر با وی اظهار داشت: در حوزه اجتماعی نزدیک به هشت هزار خانوار در استان به طور مستقیم از بهزیستی مستمری دریافت می کنند و همین تعداد نیز در نوبت قرار دارند.
محمد رضا سراوانی گفت: با توجه به اینکه ضریب معلولیت در این استان بالا و سقف اعتبارات محدود است به همین دلیل عده ای پشت نوبت می مانند.
مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شخص مورد نظر تاکنون به این اداره مراجعه نکرده است، افزود: لازم است آقای بهاالدینی به بهزیستی مراجعه کند تا از نزدیک به مشکلش رسیدگی شود.
وی بیان داشت: با توجه به اینکه از دفتر رهبر معظم انقلاب نامه ای مبنی بر رسیدگی به روستای زبرینگ به ما رسیده، این روستا مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
وی گفت: رسیدگی به وضعیت چنین خانواده هایی از اولویت های بهزیستی است و در همین راستا آماده ایم حتی هنگام عزیمت خانواده بهاالدینی به تهران یا شهرستان دیگری برای درمان یلدا مهمانسرا در اختیار آنان گذارده شود.
مدیر کل کمیته امداد سیستان و بلوچستان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان داشت: اگر تا به حال کمکی به این خانواده در زمینه درمان کودک نشده باشد، در حد یک نوبت می توانیم کمک کنیم.
محسن مسعودیان راد گفت: به دلیل اینکه این افراد بیمه روستایی دارند تمامی هزینه هایشان به عهده خدمات درمانی است و امداد بابت مددجویان روستایی یک ریال هم اعتبار از دولت و یا مرکز خاصی دریافت نمی کند.
وی افزود: با توجه به اینکه تاکنون خدمات زیادی در روستای زبرینگ انجام شده است بعید می دانم این خانواده از این خدمات استفاده نکرده باشند، در صورت بررسی حاضر به همکاری در حد توان خواهیم بود.
به هرحال عزیزانی که قصد کمک به این خانواده برای درمان یلدا کوچولو را دارند می توانند کمک های نقدی خود را به طور مستقیم  به کارت بانک صادرات شماره ۶۰۳۷۶۹۱۱۴۹۷۸۸۲۷۵ به نام چنل بهاالدینی پدر یلدا و یا شماره حساب ۰۳۱۲۵۹۰۰۳۵۰۰۵ بانک صادارت به نام وی واریز کنند.
روستای زبرینگ از توابع دهستان کوتیج در بخش فنوج شهرستان نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان واقع شده و فاصله آن تا نیکشهر سه ساعت و نیم است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.