یوآخیم لو: باختیم اما نباید همه چیز را زیر سوال ببریم

دیدار تیم های فوتبال آلمان و ایتالیا در مرحله نیمه نهایی یورو ۲۰۱۲ در آخرین ساعات پنج شنبه شب به وقت محلی با نتیجه ۲بر ۱ به سود لاجوردی پوشان ایتالیا به پایان رسید و آلمان که در تلاش برای شکست طلسم ناکامی در مقابل این تیم بود،از راهیابی به دیدار فینال باز ماند.

به گزارش ایرنا،’یوآخیم لو’ بعد از این شکست تلخ در سخنانی،گفت: تیم ما در مجموع بازیهای خوبی از خود در این دوره از بازیها به نمایش گذاشت و این باخت حق ما نبود،بازیکنان در رختکن درحال گریه هستند و همه آنها در بهت و حیرت فرو رفته اند.

وی ادامه داد: دو گلی که در نیمه اول دریافت کردیم کار را برای ما بسیار سخت کرد و امکان برگشت به وضعیت قبل از گل در مقابل تیم آماده و با انگیزه ای همچون ایتالیا بسیار سخت بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان، ضعف خط دفاعی و اشتباه مدافعان را مهمترین عامل دریافت هر دو گل عنوان کرد و افزود:همه بازیکنان تیم تا پایان ۹۰ دقیقه بازی،با قدرت جنگیدند.

یوآخیم لو خاطرنشان کرد: تیم ملی فعلی آلمان از پتانسیل و توان بسیار بالایی برخوردار است و همه شرایط مهیا است که با افزایش تجربه بازیکنان جوان و پخته تر شدن آنها،تیم حاضر که ترکیبی از نسل طلایی فوتبال آلمان است به نقطه اوج خود برسد.

وی تاکید کرد: این تنها شکست ما بعد از ۱۶ مسابقه رسمی با این بازیکنان بودکه در بدترین زمان ممکن اتفاق افتاد.

‘چزاره پراندلی’، سرمربی تیم ملی فوتبال ایتالیا نیز بعد از پیروزی تیمش و راهیابی به فینال یورو ۲۰۱۲،گفت: این بازی دیوانه واری بود و ما درست کاری را کردیم که باید انجام می دادیم.

پراندلی افزود: ما شانس زدن گل های بیشتر را هم داشتیم و اگر گل سوم را هم وارد دروازه آلمان می کردیم، این یک بازی عالی و پیروزی رویایی می شد.

وی با اشاره به نمایش زیبای ماریو بالوتلی مهاجم دوگله خود در این دیدار،افزود: دوران بازی بالوتلی تازه آغاز شده و باید منتظر درخشش این بازیکن در بازی بعدی هم باشید.

پراندلی در پایان گفت: هر چند که از اسپانیا به عنوان بخت اول پیروزی در فینال یاد می شود اما ما نیز شانس کمی برای پیروزی و کسب مقام قهرمانی نداریم.

‘فیلیپ لام’ کاپیتان مغموم تیم ملی آلمان نیز درمورد این شکست،گفت: شکست بسیار بسیار تلخی بود و ما مرتکب اشتباهات بزرگی در دریافت دو گل شدیم.

لام تاکید کرد: کار بسیار سختی است که بعد از خوردن دو گل بتوانیم در مقابل تیمی همچون ایتالیا،گل های خورده را جبران کنیم .

کاپیتان تیم ملی آلمان افزود:این درست که تیم فعلی از پتانسیل فراوانی برخوردار است اما تا زمانی که این توانمندی به اجرا درنیاید،نمی توان انتظار پیروزی داشت.

‘کلاودیو مارکیزیو’ بازیکن میانی تیم ملی فوتبال ایتالیا نیز،بازی تیمش را باور نکردنی خواند و افزود: در نیمه اول ما بسیار عالی بازی کردیم و بالوتلی بی رحمانه از فرصت ها سود برد.

مارکیزیو،افزود: ما دیگر فقط به قهرمانی فکر می کنیم و اطمینان دارم که دیدار فینال با اسپانیا یک بازی تماشایی خواهد بود .

وی خاطرنشان کرد: این پیروزی شیرین را به میلیونها طرفدار ایتالیایی تقدیم می کنیم که در وطنی غرق در بحران اقتصادی،زندگی می کنند.

‘جورجیو کیه لینی’ دیگر بازیکن ایتالیا،گفت: ۲۰ روز قبل راهیابی به فینال برای ما یک رویا بود اما امشب این رویا محقق شده و میلیونها ایتالیایی شاهد این اتفاق بزرگ بودند.

وی افزود: ما امشب برای چند دقیقه از این پیروزی شیرین لذت می بریم و بعد از آن خود را برای تحقق بخش پایانی رویای خود که همان قهرمانی در یورو ۲۰۱۲ است آماده می کنیم.

دیدار فینال یورو ۲۰۱۲، یکشنبه شب بین تیم های فوتبال ایتالیا و اسپانیا در ورزشگاه شهر کیف اوکراین،برگزار می شود.

اروپام** ۲۰۵۱** ۱۷۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۵۵۲۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.