یوتیوب در روسیه فیلتر می‌شود

وزیر ارتباطات روسیه از احتمال فیلتر شدن دسترسی یوتیوب در این کشور به دلیل نمایش فیلم آمریکایی ضداسلامی و خشم جهان اسلام خبر داد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، نیکلای نیکیفوروف در صفحه خود در ˈتوییترˈ نوشت: احتمال دارد مسدود شدن شبکه یوتیوب سوم اکتبر سال جاری ( دو هفته دیگر) و پس از تصویب قانون جدید محدودیت دسترسی به اینترنت صورت گیرد که قرار است از اول اکتبر امسال با هدف حمایت از کودکان در برابر محتوای اینترنتی مبتذل در روسیه اجرایی شود.

اظهارات وزیر ارتباطات روسیه مبنی بر احتمال مسدود کردن شبکه ˈیوتیوبˈ به دلیل نمایش فیلم آمریکایی ضداسلامی در شرایطی صورت می گیرد که پیش از این دفتر دادستانی کل روسیه با انتشار بیانیه ای ساخت و انتشار این فیلم را نماد افراط گرایی توصیف کرد.

بنا بر بیانیه دفتر مطبوعاتی دادستانی کل روسیه، این نهاد به دنبال راهکارهای قانونی برای ممنوع کردن نمایش فیلم موهن ضد اسلامی ˈمصونیت مسلمانانˈ در شبکه اینترنت در این کشور می باشد.

پیش از این نیز نهادهای اسلامی روسیه با انتشار اطلاعیه های جداگانه ای ضمن محکوم کردن توطئه آمریکایی – صهیونیستی انتشار فیلم ضد اسلامی بر لزوم برخورد با عاملامان این اقدام ضد انسانی و ضد دینی و قطع رابطه کشورهای اسلامی با آمریکا تاکید کردند.

در روسیه بیش از ۲۰ میلیون مسلمان زندگی می کنند که اغلب آنها در مناطق جنوبی این کشور ساکن هستند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.