"یوتیوب را فیلتر کردیم، جی‌میل و گوگل مختل شد"

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت: اختلالات ایجاد شده روی سرویس جی‌میل سایت گوگل و برخی دیگر از سرویس‌های آن سایت به لحاظ فیلتر شدن سایت یوتیوب است.

به گزارش ایسنا، عبدالصمد خرم‌آبادی تصریح کرد: با توجه به انتشار فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر عظیم‌الشان اسلام (ص) در سایت یوتیوب و عدم توجه مدیران این سایت به اعتراض‌های گسترده و شدید مسلمانان جهان نسبت به آن، سایت مذکور بنا به درخواست‌های مکرر مردمی از سوی کارگروه تعیین مصادیق از دسترس خارج شد.

وی افزود:‌ سایت یوتیوب که از طریق پروتکل http به نمایش گذاشته می‌شد، پیش از این فیلتر شده بود اما سایت گوگل، یوتیوب را از طریق پروتکل https به نمایش می‌گذاشت و در حقیقت سیستم فیلترینگ جمهوری اسلامی ایران را دور می‌زد.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه خاطرنشان کرد: کارگروه مذکور برای مقابله با این اقدام گوگل و جلوگیری از استمرار نمایش فیلم موهن، سایت یوتیوب را که از طریق پروتکل https قابل رویت بود، فیلتر کرد که با توجه به اشتراک سرورهای گوگل و یوتیوب این اقدام موجب شد سرویس جی‌میل و پروتکل https سایت گوگل نیز با اختلالاتی مواجه شوند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.