یوسفی «ابری‌ها» را با روایتی مدرن نوشت

محمدرضا یوسفی رمان جدیدش با نام «ابری‌ها» را برای نوجوانان در نشر چکه و انتشارات شهرقلم منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی نشر چکه ، این رمان درونمایه‌ای اجتماعی، فضایی فانتزی و طنز دارد که یوسفی آن را به شیوه‌ای مدرن روایت کرده است. 

یوسفی درباره‌ «ابری‌ها» گفت: این رمان طرح طنزآمیزی دارد و درباره‌ انسان‌هایی است که خیلی فقیرند و جایی برای زندگی ندارند و به این دلیل محکم پایشان را به زمین می‌کوبند و بالای ابر‌ها می‌روند که آن‌جا زندگی کنند. 

این نویسنده افزود: این مایه‌ نمادین، سمبلیک و فانتزی قصه است که هرکسی برای اینکه بتواند به هوا بپرد باید آن فره‌ ایزدی شاملش شود. آن جا هرکسی می تواند برای خود خانه‌ای داشته باشد و هرجور که دوست دارد زندگی کند اما آدم‌های زمین نگران می‌شوند که با حضور یک عده روی ابرها چه اتفاقی برای زمین می‌افتد و داستان به این شکل ادامه پیدا می‌کند.
 
این نویسنده‌ پرکار کودک و نوجوان درباره‌ شیوه‌ روایت رمان «ابری‌ها» گفت: آن‌چه که مهم‌تر از طرح است شیوه‌ روایت داستان است. مقوله‌ طنز و فقر همیشه در ادبیات بوده است، اما «ابری‌ها» یک رمان مدرن است که من تا به حال نوع روایت آن را در جایی ندیده‌ام. این رمان از چندگونه روایت مختلف تشکیل می‌‌‌شود و فصل‌هایی از آن را به شیو‌ه‌ نمایشنامه‌نویسی و گزارش‌نویسی و شیوه‌های دیگر نوشته‌ام. 

رمان «ابری‌ها» در مجموعه‌ رمان نوجوان نشر چکه و انتشارات شهرقلم به چاپ رسیده‌است. دو رمان «لولو شب‌ها گریه می‌کند»، نوشته‌ مهدی رجبی و «باغ جادویی»، نوشته‌ مجید شفیعی عناوین دیگر مجموعه رمان نوجوان هستند که این دو ناشر به تازگی منتشر کرده‌اند.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.