یونان برای دریافت بسته نجات اقتصادی اعتماد سازی کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، “میشائیل فوکس” سیاستمدار فعال در امور اقتصادی از حزب دموکرات مسیحی  (CDU) امروز دوشنبه در گفتگو با روزنامه “هاندلسبلات” هشدار داد: در صورتیکه یونان شرایط لازم را برای دریافت بسته نجات اقتصادی نداشته باشد، بدون تردید با اعطای کمک مالی به این کشور موافقت نمی کنیم.

این اظهارات درحالیست که “خوزه مانوئل باروسو” رئیس کمیسیون اروپا اخیرا پس از نشست دو ساعته با نخست وزیر یونان بر ایجاد اصلاحات در این کشور و باقی ماندن این کشور در منطقه یورو تاکید کرده است.

خوزه مانوئل باروسو تاکید کرد: یونان برای اعتمادسازی شرکای اروپایی و بین المللی باید به تعهدات خود در قبال دریافت کمک های بین المللی پایبند باشد.

رئیس کمیسیون اروپا گفت : یونان بخشی از منطقه یورو است و درصدد آن هستیم که این کشور در این منطقه باقی بماند. تنها حرف زدن کافی نیست و یونان باید اقدامات بسیار مهمتری را در این مسیر انجام دهد.

گزارش اخیر تروئیکای اروپایی شامل کمیسیون اروپایی، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپایی از چگونگی پیشرفت اصلاحات در یونان تصویر فاجعه باری را ارائه کرده است.

دولت یونان حدود ۲۱۰ تا از ۳۰۰ وعده ریاضتی خود را برآورده نکرده است. راینیشن پست این موضوع را در گزارشی با استناد به  اظهارات محافل حکومتی در آلمان گزارش داده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.