یونان دولت موقت تشکیل داد

یونان روز پنجشنبه دولتی موقت با شانزده وزیر که عمدتا از مقامات عالی رتبه سابق یا اساتید دانشگاه هستند تشکیل داد.
وظیفه این دولت آماده کردن شرایط برای برگزاری انتخابات پارلمانی جدید در هفده ژوئن خواهد بود.
اعضای این دولت موقت که ریاست آن را پانایوتیس پیکرامنوس شصت و هفت ساله رئیس شورای حکومتی بر عهده دارد، ساعت هفت به وقت گرینویچ سوگند خوردند.
مراسم ادای سوگند اعضای دولت موقت یونان درست پیش از نخستین جلسه پارلمان جدید برگزار شد. پارلمانی که ترکیب آن در انتخابات شش مه چنان به هم ریخت که دستیابی به اکثریت در آن برای تشکیل دولت ائتلافی امکان پذیر نشد.
دولت موقت یونان از دانشگاهیان، یک ژنرال بازنشسته و یک دیپلمات تشکیل شده است.
جورج زانیاس که ریاست شورای اقتصادی یونان را برعهده داشت به عنوان وزیر دارایی دولت موقت انتخاب شده است. وی یکی از مذاکره کننده های اصلی تقسیط دوباره بدهی یونان بود.
پتروس مولیویاتیس یک دیپلمات هشتاد و سه ساله نیز سمت وزیر امور خارجه را دارد. وی پیش تر در فاصله سال های دو هزار و چهار تا دو هزار و شش نیز وزیر امور خارجه یونان بود.
فرانگوس فرانگولیس رئیس سابق ستاد مشترک ارتش یونان نیز وزیر دفاع دولت موقت یونان است.
پس از شکست مذاکرات سران سیاسی یونان برای تشکیل دولت، این کشور بار دیگر باید هفده ژوئن انتخابات پارلمانی برگزار کند. از آنجا که یونان دچار شکست اقتصادی شده است و افزایش قدرت حزب چپگرای تندرو این کشور که با تدابیر ریاضتی مخالف است، منطقه یورو و ماندن یونان را در این منطقه زیر سؤال برده است، این انتخابات از ریسک بالایی برخوردار است.
بیم آن می رود که احزاب مخالف با ریاضت اقتصادی بار دیگر در این انتخابات آرای بالایی کسب کنند و یونان به تعهداتش در مورد تنظیم بودجه و اصلاحات ساختاری عمل نکند، این امر نگرانی ها را درباره آینده منطقه یورو افزایش داده است.
به غیر از بازارهای بورس که پس از انتخابات شش مه با سقوط ارزش سهام مواجه شدند، فلج سیاسی در یونان همچنین وحشت مردم را از سرنوشت پول هایش در بانک ها موجب شد به طوری که تنها در روز دوشنبه یونانی ها با مراجعه به بانک ها، هفتصد میلیون یورو برداشت کردند.

۴۹۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.