یونان یادداشت اعترض آمیز به ترکیه می دهد

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری رسمی یونان( آنا) وزارت امورخارجه یونان اعلام کرد:به خاطر نقض حریم دریایی این کشور توسط یک قایق گشتی ترکیه به آنکارا یاداشت اعتراض آمیز خواهد داد.

بر اساس گزارش ها دراین باره، یک قایق گشت ترکیه با نقض حریم دریایی یونان وارد آب های این کشور شده و با قایق گارد ساحلی یونان برخورد کرده است.

در بیاینه وزارت امورخارجه یونان گفته شده است، قایق گشت زنی ترکیه با نزدیک شدن به جزایرˈ فاگونیسوˈ حریم دریایی یونان را نقض و به رغم هشدار های مکرر گارساحلی یونان ، قایق گشت زنی ترکیه به حرکت دراین محل ادامه می داده است.

در این بیانیه نیز گفته شده است، قایق گشت زنی ترکیه نه تنها به اخطارها توجهی نکرده، بلکه با حرکات ایضایی و تحریک آمیز خود دراین منطقه با قایق گارد ساحلی یونان نیز برخورد کرده است.

براثر این حادثه کسی از خدمه دو قایق زخمی نشد ولی پس ازاین برخورد، هر دو قایق به پایگاه های خود مراجعت کردند.

بر اساس بیانیه وزارت امورخارجه یونان، از سفیر این کشور در آنکارا خواسته شده تا مراتب اعتراض خود را به دولت ترکیه اعلام کند.

گفته می شود که دراین یاداشت اعتراضی یونان آورده شده است که اینگونه رفتار ها برروابط دوکشور تاثیر منفی خواهد گذاشت.

سال هاست که دولتمردان دو کشور تلاش می کنند که روابط خود را بهبود بخشند و در بعضی موارد نیز این تلاش ها بی تاثیر نبوده است.

ولی به علت دیرینه بودن اختلافات دو کشور، تلاش ها برای بهبود روابط دو کشور دوامی نداشته و پس از مدتی کوتاه مجدداً جای خود را به تنش می داده است.

یونان و ترکیه دارای اختلافات دیرینه بر سر مساله قبرس، چندین جزایره سنگی در دریای اژه هستند ولی در این اواخر مساله عملیات اکتشافات نفت و گاز در نزدیکی سواحل قبرس و یونان باعث گردیده که این تنش ها بین دو کشور بشدت افزایش یابند.

**۲۱۷۰**

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.