یونسکو نام ایران و خلیج فارس را از کتابش حذف کرد

یونسکو نام ایران و خلیج فارس را از کتابش حذف کرد

سی و ششمین اجلاس کمیته میراث جهانی درحالی در روسیه برگزار شد که در کتابی که از سوی سازمان جهانی یونسکو با عنوان ” میراث جهانی در حوزه خلیج” منتشر شده نه تنها نامی از ایران برده نشده بلکه کلمه فارس از عبارت خلیج فارس نیز حذف شده است.

به گزارش مهر، کتابی با عنوان World Heritage in the Gulf Region توسط سازمان جهانی یونسکو به چاپ رسیده است که به معرفی میراث جهانی ثبت شده در کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عمان، قطر، کویت، امارات و … می پردازد این درحالی است که نام ایران به عنوان مهمترین کشور حوزه خلیج فارس با داشتن ۱۳ اثر جهانی در این کتاب لحاظ نشده و نام خلیج فارس به عبارت جعلی خلیج تغییر یافته است.

در این باره، آرش نورآقایی، محقق گردشگری به خبرنگار مهر گفت: “میراث جهانی در حوزه‎ خلیج” کتابی جعلی و شرم‎آور است، هم به دلیل استفاده از کلمه خلیج به جای خلیج فارس و هم اینکه نام ایران را که ببیشترین تعداد میراث جهانی را در بین کشورهای عربی داراست به عنوان کشور حوزه خلیج فارس معرفی نکرده است.

وی افزود: ایران ۱۳ میراث جهانی ثبت شده در فهرست یونسکو دارد اما عربستان تنها دو میراث جهانی، عمان چهار و بحرین یک میراث جهانی دارند. عراق سه میراث جهانی، امارات متحده عربی یک میراث جهانی و کویت و قطر هم هیچ میراث جهانی ندارند. بنابراین تعداد آثار جهانی این کشورها روی‎هم رفته به اندازه تعداد آثار تاریخی ایران نیست.

نورآقایی گفت: تا کنون هیچیک از مسئولان گردشگری و میراث فرهنگی ایران نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده اند .

tags

,آثار باستانی ایران, اخبار خلیج فارس, ایران, ایران و یونسکو, حذف خلیج فارس از یونسکو, حذف نام ایران, حذف نام ایران از یونسکو, حذف نام خلیج فارس, حذف نام خلیج فارس از یونسکو, خلیج عربی, خلیج فارس, درباره حذف نام ایران از کتاب یونسکو, درباره سازمان یونسکو, درباه یونسکو, سازمان جهانی, سازمان جهانی یونسکو, سازمان گردشگری, عکس از خلیج فارس, عکس خلیج فارس, قشم, میراث فرهنگی ایران, کتاب یونسکو, کیش, یونسکو, یونسکو و ایران

تاریخ ۲۴ تیر      

تعداد بازدید ۷      

موضوعاتاخبار روز ایران و جهان,اخبار گوناگون

     



منتظر نظر شما هستیم !


مهدی موعود,ظهور۱۲,تصویر واقعی شیطان,دجال و فراماسونری

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.