یونیسف بار دیگر خواستار توجه هر چه بیشتر به خشونت و آزار پنهان علیه کودکان شد

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : در آستانه ۲۰ نوامبر (۲۹ آبان) سالگرد تصویب پیمان نامه حقوق کودک که در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان روز کودک جشن گرفته می گردد، یونیسف بار دیگر با شدت هر چه بیشتر خواستار توجه به میلیونها کودکی شد که در کشورها و سطوح مختلف اجتماع  در جهان قربانی خشونت و آزار می شوند، بدون اینکه کسی آنها را ببیند و یا رنج آنها را گزارش کند.

به گزارش ممتاز نیوز ؛ مدیر اجرایی یونیسف، آنتونی لیک در این زمینه گفت:”در اغلب موارد آزار و خشونت  علیه کودکان در سایه و به طور پنهانی اتفاق می افتد،  بدون اینکه تشخیص داده شود، گزارش شود و بدتر از آن- در اغلب موارد پذیرفته شده است.” وی افزود:” همه ما مسوولیم کودکان نامریی را مریی کنیم: از دولتهایی که قوانینی را برای  پیشگیری از خشونت وضع و اجرا می کنند گرفته تا شهروندانی که در مقابل ملاحظه خشونت و آزار ساکت نمی مانند.”

خشونت علیه کودکان اشکال مختلفی دارد از جمله خشونت خانگی،آزار جنسی و اقدامات تنبیهی خشونت آمیز. بسیاری از این خشونتها در زمان جنگ و درگیری رخ می دهند و می توانند آسیبهای جسمی و روحی شدیدی به کودک وارد کنند.

“خشونت علیه کودکان به آسیب کودکان ختم نمی شود، بلکه  اساس ،کارآیی، رفاه و موفقیت یک جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد” لیک افزود:” هیچ جامعه ای نمی تواند بهای خشونت علیه کودکان را بپردازد”

راهکارهایی برای پیشگیری و مقابله با خشونت علیه کودکان وجود دارد. از جمله می توان به حمایت از والدین، خانواده ها و اشخاصی که مراقبین کودکان می باشند، اشاره کرد.  همچنین تقویت مهارتهای کودک برای کمک به حمایت از خود در برابر خشونت، تغییر آشکار در عقاید و عرفهای اجتماعی که طبق آنها خشونت و تبعیض پذیرفته شده اند و تقویت و اجرای سیاستهایی که از کودکان حمایت می کنند، از دیگر اقدامات پیشنهادی می باشند.

یونیسف در اوائل سال جاری میلادی نهضت “پایان دادن به خشونت علیه کودکان”را راه اندازی کرد. این نهضت خواستار توجه عموم به مشکل خشونت علیه کودکان و حمایت و پیوستن به حرکتهای اجتماعی برای مقابله با این معضل جهانی شده است.

امسال بیست و  چهارمین سالگرد تصویب پیمان نامه جهانی حقوق کودک است. این پیمان نامه که در سال ۱۹۸۹ میلادی تصویب شد اولین سند حقوقی بین المللی الزام آور است که حقوق بشر را برای کودکان تصدیق کرده است. طبق این پیمان نامه هر کودک در هر کجا حق بقا، رشد و حمایت در مقابل کلیه اشکال خشونت را دارد.

همچنین امروز در آستانه دهمین سالگرد تشکیل “خط تلفنی بین المللی یاری کودک” ، شبکه گسترده ای متشکل از ۱۷۳ خط تلفن از ۱۴۱ کشور جهان،  یونیسف اقدامات مهم این خط تلفنی را ارج نهاد. در یک گزارش جهانی که امروز منتشر می گردد، خط تلفن بین المللی یاری کودک عنوان کرد”خشونت، آزار و بی اعتنایی  مهم ترین دلایلی می باشند که کودکان و نوجوانان بخاطر آنها با این خط تلفن تماس گرفته اند و این تماسها ۱۷% از کل تماس های این خطوط را در ۱۰ سال قبل تشکیل داده اند.”

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.