یوگا برای این بیماران خطرناک است!

آیا می دانید یوگا برای چه بیمارانی خطرناک است و به چه دلیل ؟

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از بیترین؛ شاید یوگا برای سلامت بدن و آرامش ذهنی شما مفید باشد، اما این ورزش اثرات بسیار بدی روی زانوها خواهد داشت. گروهی از پزشکان هندی در مورد ورزش یوگا هشدار داده و اعلام کردند در موارد شدید، این ورزش حتی می‌تواند به جراحی‌های زانو منجر شود. ورزش یوگا اکنون تبدیل به یک صنعت چند میلیارد پوندی در جهان شده است و علاقه‌مندان به آن معتقدند می‌توانند با این ورزش روند پیر شدن را کندتر کنند قدرت بدنی خود را افزایش دهند و تناسب بدنی خود را به دست بیاورند.

حتی ادعا می‌شود این ورزش می‌تواند بیماری‌هایی مانند سرطان و ایدز را درمان کند. اما به گفته دکتر راجگوپال حرکات کششی این ورزش و موقعیت‌های خاص آن می‌تواند فشار بسیار زیادی به مفاصل بدن وارد کند. به همین دلیل همزمان با افزایش محبوبیت آن در جهان تعداد بیماری‌های استخوانی و مفصلی هم افزایش چشم‌گیری داشته است. این ورزش می‌تواند جامعه را در معرض ابتلا به بیماری‌های مفصلی قرار دهد و حتی تعدادی از این افراد مجبور به انجام اعمال جراحی برای بهبود دردهای شدید مفصلی خواهند شد. یوگا خصوصا برای افرادی که بدنشان عادت به قرار گرفتن در موقعیت‌های کششی خاص ندارد، می‌تواند آسیب‌های زیادی به غضروف‌ها وارد کند. کارشناسان معتقدند هر فردی دارای آناتومی و شکل بدنی متفاوتی است و به همین دلیل آموزش این ورزش باید متناسب با ویژگی‌های بدنی هر فرد باشد.

علاقه‌مندان به این ورزش باید به تدریج آمادگی جسمانی خود را افزایش دهند و در همان ماه‌های اول شروع ورزش فشار زیادی به بدن و خصوصا مفاصل خود وارد نکنند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.