یوگا تعادل حرکتی بعد از سکته مغزی را بهبود می بخشد

تحقیقات علمی جدید نشان می دهد که ورزش یوگا می تواند تعادل حرکتی بیماران درپی ابتلا به سکته مغزی را بهبود بخشد.

 گروهی از محققان دانشگاه اندیانا در آمریکا در تحقیقات خود به نتایج جدید و قابل توجهی درباره ورزش یوگا و نقش آن در کاهش علائم سکته های مغزی و کمک به بازتوانی بیماران رسیدند.

این تحقیقات نشان داد: انجام برخی از تمرین های ورزشی مثل یوگا تا حد زیادی وضعیت نجات یافتگان از سکته های مغزی بویژه آنها که از ابتلای آنها به سکته بیش از شش ماه نگذشته است و داروهای مورد استفاده برای بازتوانی را کنار گذاشته اند، بهبود می بخشد.

در این تحقیقات آمده است: یوگا به بهبود عملکردهای حرکتی و تعادل خاص بیماران کمک کرد زیرا ناتوانی عملکرد حرکتی و توازن مهمترین عوارضی است که افراد بعد از سکته مغزی دچار آن می شوند به گونه ای که درصد زمین خوردن آنها به هنگام راه رفتن و بروز ناتوانی کامل در آنها را افزایش می دهد.

این تحقیقات از حدود ۴۷ بیمار مبتلا به سکته مغزی در سنین ۶۵ تا ۹۰ سال انجام شد.

این تحقیقات نشان داد: یوگا خود را به عنوان یکی از مهمترین راه حل های درمانی مورد استفاده برای بهبود تعادل حرکتی بیماران دچار سکته مغزی معرفی می کند زیرا تاثیر درمانی زیادی دارد و از نقطه نظر اقتصادی نیز بصرفه می باشد.

منبع : فارس

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. سکینه آهنگران:

    با سلام موضوع پایان نامه من در مورد یوگا و سالمندان است لطفا در صورت امکان مطلب را به طور کامل برام میل کنید(روش تحقیق ) ممنون

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.