یکسان‌سازی نرخ پایه مکالمات همراه اول در سراسر کشور

۲۳خردادماه،

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: یکسان‌سازی نرخ پایه مکالمات اپراتور همراه اول در سراسر کشور نشان‌دهنده هوشمند شدن و پیشرفته شدن شبکه مخابراتی این اپراتور است.
 
محمد غدیرپور در گفت‌وگو با ایسنای منطقه‌خوزستان، اظهارکرد: یکسان‌سازی نرخ مکالمات همراه اول در قبل محدود به فضای شهری بود که پس از آن به محدوده استانی ارتقاء یافت و هم‌اکنون قرار است در سراسر کشور یکنواخت شود. اپراتور همراه اول با ارتقای فناوری خود توانست به این امر دست یابد که اتفاقی مثبت از لحاظ ساختاری و فنی است.
 
وی افزود: کاهش تعرفه‌ها برای شهروندانی که جابه‌جایی‌های بسیاری دارند بیشتر ملموس خواهد بود. اپراتورهای تلفن ثابت و ایرانسل از ابتدا نرخ پایه مکالمات یکسان در سراسر کشور داشتند.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان تصریح‌کرد: برای کسب رضایت‌مندی مشتری ایجاد فضای رقابتی بین تمام اپراتورها ضروری است، به‌گونه‌ای که در یک بازار غیررقابتی رضایت مشتری و تکریم آن کاهش می‌یابد. در همین راستا زمینه برای ایجاد یک رقابت سالم باید فراهم شود زیرا ایجاد رقابت کمک می‌کند به اهداف تعیین شده دست یابیم.
 
غدیر‌پور ادامه‌داد: اپراتورها می‌توانند با کسب اختیاراتی در جهت اعطای تعرفه تشویقی رضایت مشتری را به خود جلب کنند که این تعرفه‌ها تشویقی سبب می‌شود دامپینگ یا شکست قیمت در بازار رخ ندهد.
 
وی خاطرنشان‌کرد: کمیسیون تنظیم مقررات رادیویی نرخ تعرفه‌های تشویقی را تا حداکثر ۲۰ درصد تعیین کرده است و اپراتورها برای استفاده از این تعرفه‌ها باید از این کمیسیون مجوز لازم را کسب کنند.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان در خصوص نقش توسعه ارتباطات و زیرساخت در توسعه اقتصاد کشور عنوان‌کرد: در صورت عدم وجود ارتباطات، اقتصاد مبتنی بر ارتباطات میسر نخواهد شد. توسعه زیرساخت‌ها سبب شکوفایی اقتصاد به خصوص اقتصاد دیجیتالی می‌شود.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.